<defunct>
Fra : enrique

Dato : 12-03-02 21:29

Yello

Jeg er begyndt at opservere en del processer der går Zombie <defunct>,
f.eks.:

S 16:42 0:00 /usr/bin/gdm -nodaemon
S 21:17 0:00 \_ /usr/bin/gdm -nodaemon
SL 21:17 0:06 \_ /etc/X11/X :0 -auth /var/lib/gdm/:0.Xauth
S 21:20 0:00 \_ fluxbox
S 21:20 0:00 \_ xscreensaver -no-splash
S 21:20 0:00 \_ wmpop3
S 21:20 0:00 \_ bbpager
Z 21:20 0:00 \_ [xsetbg <defunct>]
Z 21:20 0:00 \_ [nedit <defunct>]
S 21:21 0:01 \_ multi-gnome-terminal
S 21:21 0:00 | \_ gnome-pty-helper
S 21:21 0:00 | \_ bash
R 21:22 0:00 | \_ ps -aux --forest
Z 21:21 0:00 \_ [xlock <defunct>]

Jeg har lige opgraderet gdm (2.2.5.4) og downgrade zlib fra 1.1.3.26 (RH
rawhide) til 1.1.3.25.7

Er det gdm der har indflydelse på de andre processer?
Der er intet i ~/.xsession-errors /var/log/gdm/:0.log eller
/var/log/XFree86.log

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : Peter Makholm

Dato : 13-03-02 07:58

enrique <Look@MySignature.txt> writes:

> Jeg er begyndt at opservere en del processer der går Zombie <defunct>,
> f.eks.:

Det er processer som er afsluttede, men som forældreprocessen (M/K)
ikke har samlet op. Processen tager ikke nogle resurser fra systemet
af betydning, så det er ikke særlig kritisk.

I dit aktuelle tilfælde ser det ud til at fluxbox ikke gør sit job
ordentligt.

> Jeg har lige opgraderet gdm (2.2.5.4) og downgrade zlib fra 1.1.3.26 (RH
> rawhide) til 1.1.3.25.7

Downgradet zlib? Skulle du ikke hellere have opdateret til en
1.1.4-version? (Eller en opdateret 1.1.3-version hvor
sikkerhedsrettelse var backportet)

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : enrique

Dato : 13-03-02 13:42

Yello

On Wed, 13 Mar 2002 07:58:21 +0100, Peter Makholm wrote:

> Det er processer som er afsluttede, men som forældreprocessen (M/K) ikke
> har samlet op. Processen tager ikke nogle resurser fra systemet af
> betydning, så det er ikke særlig kritisk.

I know, jeg synes bare det er træls.

> I dit aktuelle tilfælde ser det ud til at fluxbox ikke gør sit job
> ordentligt.

Den er først efter at jeg opdatede de pakker.

> Downgradet zlib? Skulle du ikke hellere have opdateret til en
> 1.1.4-version? (Eller en opdateret 1.1.3-version hvor sikkerhedsrettelse
> var backportet)

Det er fordi at der ikke endnu er kommet en opdate til rh rawhide, så jeg
valgte den opdaterede version fra rh 7.2.

Fra : enrique

Dato : 13-03-02 16:00

Yello

On Wed, 13 Mar 2002 13:42:03 +0100, enrique wrote:

> [...]

Efter at have recompilet fluxbox med den "nye" zlib-devel så _lader_ det
til at problemet er løst.