Hjælp til at parse en streng
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 12-03-02 21:15

Jeg roder lidt med noget ftp. Hvis jeg har strengen:
drwxr-sr-x 4 ep48567 ep48567 4096 Mar 1 23:31 GNUstep

Hvordan får jeg delt den op i bidder. Hvis jeg siger første del af mit
array starter med et bogstav. Indtil der kommer et tal, derefter et
mellemrum. osv. Jeg har kigget lidt på iregi() Den virker da bare som
dur/dur ikke. Gør den ikke.

Med venlig hilsen Esben

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-03-02 21:21

Esben Skov Pedersen skrev:

> [...]
> array starter med et bogstav. Indtil der kommer et tal, derefter et
> mellemrum. osv. Jeg har kigget lidt på iregi()

Hvorfor ikke bare dele strengen op på mellemrum? Så vidt jeg ved er kun
ét element, man kan risikere, at der er mellemrum, nemlig det sidste
(filnavnet). Derfor laver du bare en explode() med en begrænsing i
antal elementer: explode(" ", $streng, 8);

Måske risikerer du, at der kan være flere mellemrum mellem elementerne
(det er der i hvert fald, når jeg kører en ls på min maskine, men jeg
ved ikke, om det også gælder for FTP). I så fald bruger du bare split("
+", $streng, 8);

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-03-02 21:23

Jonas Koch Bentzen skrev:

> [...]
> sidste (filnavnet). Derfor laver du bare en explode() med en
> begrænsing i antal elementer: explode(" ", $streng, 8);

Begrænsningen skal være på 9, ikke 8, har jeg lige fundet ud af.

Mht. split-funktionen: Den blev delt lidt underligt i mit indlæg, så
her kommer den igen:

split(" +", $streng, 9);

--
Jonas Koch Bentzen