Terratec 128 pci lydkort problemer (win200~
Fra : Miss T

Dato : 13-03-02 05:38

Det kan spille midilyd, men når jeg afspiller wave filer kommer der bare
nogle kliklyde. Mp3 virker slet ikke. Det virkede fint under win98. Jeg har
downloadet drivere fra
http://www.terratec.com/support/drivers/128i_drivers.htm og der er ingen
konflikter i device manager.

Hvad skal jeg gøre ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-03-02 21:55

"Miss T" <miss@t.dk> wrote in message

> Det kan spille midilyd, men når jeg afspiller wave filer kommer der bare
> nogle kliklyde. Mp3 virker slet ikke. Det virkede fint under win98. Jeg
> [...]

Angående konflikter,, har du tjekket at lydkortet har sin egen IRQ?

Terreteckort fungere meget dårligt, uden sin helt egen irq,, Kan ikke
samarbejde med ACPI fx...

Han terretec gutten her i Danmark, griner hvis man siger at kortet deler
IRQ,,, jeg krævede pengene retur.

Fra : Miss T

Dato : 13-03-02 10:29

<SNIP>
> Angående konflikter,, har du tjekket at lydkortet har sin egen IRQ?

Jep den har helt sin egen IRQ. Det underlige er at midilyd og almindelige
cd'er sagtens kan spille. Problemet er wave, mp3 o.s.v. Jeg har på diverse
websites erfaret at rigtig mange andre har samme problem, men har ikke kunne
finde en løsning.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-03-02 17:25

> [...]
> cd'er sagtens kan spille. Problemet er wave, mp3 o.s.v. Jeg har på diverse
> websites erfaret at rigtig mange andre har samme problem, men har ikke

Hmmm,,, det er garanteret driverne..... De kan umugeligt have "skrevet"
driverne til Windows 2000 og XP tilbage til den 04.09.2000

Måske et nyt lydkort er løsningen??

Men hvad mon der sker, hvis du prøver med drivere til de nye kort...

Fx http://www.terratec.de/support/treiber/512i_treiber.htm

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-03-02 21:47

"Miss T" <miss@t.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan spille midilyd, men når jeg afspiller wave filer kommer der bare
> nogle kliklyde. Mp3 virker slet ikke. Det virkede fint under win98. Jeg
> [...]

Jeg har samme lydkort, jeg kunne heller ikke lige finde en driver til at
starte med, som virkede i Win 2000/XP, men jeg har hentet en fra hjemmesiden
som virker hos mig både i 2000 og XP. Jeg kan da maile den til dig, hvis det
har interesse?

--
Best regards
Michael Nielsen