Havregrød i mikrobølgeovn
Fra : Fly Christensen

Dato : 28-01-01 12:56

Jeg har en gang hørt, at man kan lave havregrød i microbølgeovnen, langt
hurtigere end "traditionelt". Er der nogle som kender formlen på denne
ret?

Fly

Fra : Marianne Høyen

Dato : 28-01-01 13:11

1/2 dl gryn, 1 dl vand. Fuld effekt i 45 sek. Røre + lidt salt + røre. Fuld
effekt i 45 sek. Færdig

Fra : CRAZYNIGHT

Dato : 28-01-01 13:59

Lidt havregryn dækkes af vand i tallerknen. 2 min. for skrald (på vores
ovn). Ud + røre rundt + sukker ovenpå.

That's it!

--
Ps. POLTERABEND???? Så check Danmarks største netværk af
polterabendaktiviteter, TOP10 osv. på www.CRAZYNIGHT.dk!!

:] Have a smiley day!

Kenneth Lund Petersen

75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion
75 85 33 93 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer

Fra : N/A

Dato : 30-01-01 09:51

Fra : Uffe Christensen

Dato : 30-01-01 09:51

Hvad er egentlig den store idé med at lave havregrøden i mikro'en? Det tager
kun ganske få øjeblikke at lave den i en gryde, og den smager efter min
mening bedre... Jeg mener, at vi generelt skal passe på med konstant at søge
andre og hurtigere metoder. Herre Gud, hvad er et par minutter ekstra...?

UffeC

Fra : John Sahl

Dato : 30-01-01 12:52

"Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk> wrote in message
> [...]
søge
> andre og hurtigere metoder. Herre Gud, hvad er et par minutter

Energi/resourcebesparende, hurtigere, mindre opvask og 2-3 minutter
længere under den varme dyne

--
John Sahl, Webmaster på http://www.xdslinfo.dk
Se sidste nyhed om Internord/Worldonline...

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 31-01-01 00:13

"Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk> writes:

> Hvad er egentlig den store idé med at lave havregrøden i mikro'en?

- det går hurtigere
- det er nemmere
- det giver mindre opvask
- det bruger mindre energi
- det brænder ikke på

> Jeg mener, at vi generelt skal passe på med konstant at søge andre
> og hurtigere metoder.

"If God had intended man to fly, he would have given him wings".

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Tomas O.

Dato : 31-01-01 00:11

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> skrev i en meddelelse news:86g0i0tyzr.fsf@stort.suk.dk...
SNIP
If God had intended man to commmunicate without mouths, he would
have given him telepathy.

Tomas O.

Fra : H Juul

Dato : 08-02-01 10:40

Hvad er et par minuter ekstra.... med et jamrende, grædende måske endda
skrigende barn kl. 6 om morgenen?
Har du selv børn?- Ellers kom med et så kvalificeret bud som muligt!

Bedste hilsener
Henrik

Fra : Uffe Christensen

Dato : 08-02-01 13:31

H Juul <henrik@(remove)janning-juul.dk> wrote in message
> [...]
> skrigende barn kl. 6 om morgenen?
> Har du selv børn?- Ellers kom med et så kvalificeret bud som muligt!

Ja, jeg har selv børn. Der er andre måder at få beroliget barnet på end at
spare (højst) to minutter i en micro. Man kunne f.eks. lave et lille "show"
omkring tilberedningen på den gode gamle facon. Nå, men jeg har nu intet
imod en micro. Men synes blot, at vi lidt for ofte søger at forkorte alle
mulige madprocesser i stedet for at nyde dem.

Bedste hilsner

UffeC

Fra : Brandt

Dato : 08-02-01 18:49

> "Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk> wrote

Det kan gøres hurtigt og du slipper for at svine en gryde til.

Tro kan jo flytte bjerge...

Metoden er jo faktisk den samme i gryden og mikroen.
Begge steder bringes havregrøden i kog...

Det har Henrik svaret ret godt på.

Fra : Lene Andresen

Dato : 05-02-01 12:46

det står som regel på pakken, ihvert fald på de økologiske.

Fra : Henrik G. Larsen

Dato : 05-02-01 15:24

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> Jeg har en gang hørt, at man kan lave havregrød i microbølgeovnen, langt
> hurtigere end "traditionelt". Er der nogle som kender formlen på denne
> ret?
>
> Fly
til en portion feks. en dyb tallerken
1dl gryn
2dl mælk/vand
sættes i microovnen i 1-2 min alt efter effekt
det bedste resultat opnås hvis grynene har stået i blød ca en halv time
i vand/mælken.

Fra : Henrik G. Larsen

Dato : 05-02-01 15:30

> [...]
> Jeg har en gang hørt, at man kan lave havregrød i microbølgeovnen, langt
> hurtigere end "traditionelt". Er der nogle som kender formlen på denne

den har godt af at stå i blød ca 15 min inden den skal ovnen
christina

Fra : Blue

Dato : 05-02-01 17:53

--
De Bedste Hilsner Fra Katja
"Henrik G. Larsen" <clo-hgl@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> den har godt af at stå i blød ca 15 min inden den skal ovnen
> christina

Og hvori ligger tidsbesparelsen så????

Fra : JcLind

Dato : 13-02-01 22:01

> Og hvori ligger tidsbesparelsen så????

12345678901234567890123456789012345678901234567890123456789012345678901234567890

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-02-01 12:28

"JcLind" <JcLind@adr.dk> skrev:

>12345678901234567890123456789012345678901234567890123456789012345
>678901234567890

Kender du <news:dk.test>? Det er en gruppe der er rigtig god at
teste sit nyhedsprogram i - i modsætning til denne.

FUT: dk.admin.netikette (svar på dette indlæg havner i
netikettegruppen da de er Off-Topic her).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)