Problemer med onClipEvent(data)
Fra : Klaus Dhiin

Dato : 12-03-02 15:37

Hejsa alle!
Dette er et spørgsmål vedrørende actionscript. Håber der er nogen der kan
svare, for jeg har f..... forsøgt på at løse det i mange timer nu. Og det
værste er at det sikkert er et eller andet der svarer til at have glemt at
sætte stikket i væggen.

Here goes:

Jeg bruger følgende kode til at loade de to variable x og y ind i min film.

----------

loadVariables ("http://kd/dip/coords.asp?Zone="+_root.toZone, _level0);

----------

Flash udfører dataindsamlingen asynkront, og er således lang væk fra de
næste liniers kode før dataen er fanget. I de næste linier ville jeg ellers
gerne have givet et movieclip en ny x og y position ud fra de to variable
der bliver loadet af coords.asp i ovenstående kodelinie.

Jeg laver derfor en onClipEvent(data) lige bagefter for at fange dataene når
de er loadet færdigt.

Jeg gør dette ved at tilføje

onClipEvent(data)
{
trace("got data");
_root.unit._x=_root.x;
_root.unit._y=_root.y;
}

Men af en eller anden grund får den dataene ind, men kører ikke data
eventen?
Jeg kan se at de to textfields jeg har sat op til at holde dataen ændrer
sig, men den affyrer aldrig data eventen.

Hvorfor aner jeg ikke, men faktum er at den trace jeg har sat ind aldrig
giver en lyd fra sig...

Er der nogen der er løbet ind i dette før og har en evt. forklaring på
hvorfor det sker?

Det skal siges at jeg ikke før har arbejdet med at samle data op med
actionscript så jeg aner ikke om den procedure jeg bruger er korrekt...

Med venlig hilsen

KD

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 13-03-02 11:06

Er du sikker på at dit ASP script giver et output ?
Hvis jeg går ond på http://kd/dip/coords.asp giver den "The page cannot be
displayed"
-Også selvom jeg medtager din variable Zone og giver den en værdi.
Hvad er værdien af Zone egentligt ??

Prøv evt. at lave dit input i en TXT fil, bare for at teste om dit script
modtager dine variable.

Mvh/M!chael

Fra : Klaus Dhiin

Dato : 14-03-02 21:33

Jeg er meget sikker på at scriptet giver et output. På den måde som filmen
er skruet sammen kan der ikke være noget tvivl.

Grunden til at nedenstående url ikke giver dig noget er at den retter sig
mod en Personal Web Server på mit eget LAN som jeg bruger til at teste
ASP-kode.

Værdien af zone, er hvilken zone (nogle forskellige movieclips) brugeren af
filmen har klikket på. Alt efter om det er den ene eller den anden skal der
ske nogle mere specifikke ting, og pilles ved nogle properties som hentes
fra databasen. Indtil videre har jeg trickset mig udenom at skulle bruge
dataen i samme øjeblik som den bliver loadet, men det er umuligt med den
næste funktion som jeg skal til at skrive, så derfor bliver jeg nødt til at
bruge data eventen...

Jeg startede med at have min data i en tekstfil som test, og det giver
nøjagtig samme problem. Dataene loader fint ind i filmen, men data eventen
bliver ikke trapped.

Med venlig hilsen

Klaus Dhiin

Fra : Klaus Dhiin

Dato : 18-03-02 11:17

Har selv fået løst problemet nu.

onClipEvent(data) bliver affyret af

myMovieClip.loadVariables(...)

men ikke af

loadVariables(...)

Jeg synes bare ikke at dette fremgår af dokumentationen på nogen måde, hvor
der bare står at data eventen bliver kørt når programmet har importeret den
sidste variabel.

Med venlig hilsen

Klaus Dhiin