HJÆLP!! Grafik kort flimre
Fra : Henrik Mølbak

Dato : 12-03-02 15:26

Hej NG

Jeg har et ASUS V7100 med 32 mb. Når jeg spiller Medal of Honor eller return
to castle wolfenstein eller andre spil i den klasse, flimre min grafik
voldsomt. Jeg har instaleret de nyeste detonator drivere, fra Nvidias
hjemmeside. Jeg kører XP.

Jeg har et Giga-byte 7zx(-1) motherboard.

Er der nogen der har samme problemer eller har et godt råd. Det er meget
irriterende!!

Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 12-03-02 22:58

"Henrik Mølbak" <moelbak@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et Giga-byte 7zx(-1) motherboard.
>
> Er der nogen der har samme problemer eller har et godt råd. Det er meget

Mit gæt er at du lider under XP´s refreshrate-bug:
Alle 3D programmer sætter skærmen til at køre 60 Hz = flimmer.

Søg på Google efter "Nvidia refreshrate fix", så skulle du finde et program
der kan ordne det.

Derudover er dit grafikkort muligvis lidt lille til disse spil, så du er
måske også nødt til at sætte grafikdetaljerne (i spillene) lidt ned.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Mogens

Dato : 13-03-02 00:08

On Tue, 12 Mar 2002 22:57:37 +0100, "Henrik Stavnshøj"
<helian@nospam.dk> wrote:

>Derudover er dit grafikkort muligvis lidt lille til disse spil, så du er
>måske også nødt til at sætte grafikdetaljerne (i spillene) lidt ned.

Nej, et Asus 7100 er rigeligt til de 2 spil. Jeg kører dem begge i
1024 x 768 med alle detaljer slået til og det kører perfekt på
min Tbird 1200@1400

Mvh Mogens

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 13-03-02 16:27

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Nej, et Asus 7100 er rigeligt til de 2 spil. Jeg kører dem begge i
> 1024 x 768 med alle detaljer slået til og det kører perfekt på
> min Tbird 1200@1400

Nåh, men det lyder da fint så.
Jeg havde blot hørt at selv kraftigere grafikkort kunne have problemer med
dem.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Mølbak

Dato : 13-03-02 18:15

Hej Henrik

Tak for hjælpen. Men jeg havde allerede prøvet dette. Det virkede ikke. Jeg
har fået byttet mit kort, der var noget galt med det.

Mit kort har ingen problemer med at køre spillet, men der kommer altid
punkter hvor det ikke kan følge med!

Henrik

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 13-03-02 10:05

> Derudover er dit grafikkort muligvis lidt lille til disse spil, > så du er
måske også nødt til at sætte grafikdetaljerne (i > spillene) lidt ned.

Overhovedet ikke. Jeg kører begge spil på et Asus v6800 i 1024*768. (T-fugl
1,4Ghz)
Grafikken er flydende.
Så mon ikke et 7100 også kan trække det??

Lars