Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Tysk eller dansk skat
Fra : Lone

Dato : 12-03-02 15:07

Hej Allesammen
Jeg har lige et spørgsmål om skatteforhold, hvis man bosætter sig i udlandet
og har arbejde i Danmark. Bosætter jeg mig f.eks. lige på den anden side af
grænsen og arbejder i Danmark, skal jeg så betale dansk eller tysk skat?? I
tilfælde af tysk skat, hvor høj er den tyske skatteprocent?
Hej fra Lone

Fra : Alex Striker

Dato : 13-03-02 03:11

Hej Lone

"Lone" <lone@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grænsen og arbejder i Danmark, skal jeg så betale dansk eller tysk skat?? I
> tilfælde af tysk skat, hvor høj er den tyske skatteprocent?

du finder nogle svar her :

http://www.skm.dk/slutfil.php3?SlutFilId=2158

Skatteprocent ved jeg ikke lige
men momsen er vist 16%

søg på http://www.google.com
måske du finder flere svar

Mvh Alex Striker

--
Tilmeld din hjemmeside til Striker´s TopList 100 , og få del i trafikken
http://www.striker.dk

Fra : mbr

Dato : 23-04-02 09:11

Kort sagt:
Du betaler skat i det land du tjener pengene, altså Danmark. Dvs. hvis dit
arbejdssted har en afdelig i Tyskland kan du både tjene pengene der og
betale skat. Klart nok.
Men du betaler selvfølgelig ejendomsskatter i det land du bor, eks.
Tyskland.
mbr