Konstruktør-funktion....
Fra : Annette

Dato : 12-03-02 14:48

Hej,

jeg sidder og er ved at lave en Flash applikation hvor jeg gerne vil lave så
elegant kode som muligt (læs vedligeholdelsesvenligt og genbrugeligt).

Jeg har lavet nedenstående konstruktør funktion, en generel konstruktør til
at attache et movieclip. Det går meget fint lige indtil jeg skal have "sat"
f.eks. et movieclips textfield property til en eller anden tekststreng,
qText nedenfor. Textfield property er en almindelig dynamisk tekstfield med
variabelnavnet "qText". Tekststrengen modtager konstruktør-funktionen som
parameter. Jeg har konsulteret diverse dokumentation og jeg synes
dokumentationen understøtter brug af this.propertyname til at referere et
movieclips properties. Hvad gør jeg galt???

function objPlaceColor(templateName, clipName, level, colorRGB, X, Y, Text)
{
attachMovie(templateName, clipName, level);
var bgColor = new Color("clipName");
this.bgColor.setRGB(colorRGB);
this._x = x;
this._y = y;
this.qText = Text; GÅR IKKE
//clipName.qText = Text; GÅR IKKE
}

Direkte refereret til movieClippet "questionClip" går det fint:
questionClip.qText = "prøvetekst...."; GÅR SELVFØLGELIG FINT

Ved kald af konstruktør-funktionen med teksten som parameter tildeles
property qText ikke en værdi.
objPlaceColorText("questionTemplate", "questionClip", 1, 0x9D5F46, 275, 200,
"Fra hvilken version...");

På forhånd tak
Venligst Annette

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 13-03-02 13:40

Hej Annette

Prøv at se hvordan jeg har defineret min Text variable i dette eksempel;
http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=163

Mvh/M!chael

Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 14-03-02 17:41

Hej Michael,

mange tak for dit praj, det ser interessant ud. Jeg skal da vist være medlem
af flashfaq!!!

Venlig hilsen
Annette