Hvide pletter på barber
Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 12-03-02 14:17

Hej

Jeg er ret ny med fisk i akvariet, men har nu opdaget at der på de fisk
jeg har i akvariet er små hvide pletter.

Umiddelbart ser det ikke ud til at have nogen betydning.. endnu ;o(

Men jeg vil tro at det er en eller anden sygdom.

Er der nogen forslag til hvad det kan være, og hvordan jeg skal behandle
det?

mvh
ivan

Fra : Brizz

Dato : 12-03-02 15:59

Gar ikke haft hvide pletter i årevis. Men det ER en sygdom som du skal
behandle med det samme. ellers forsvinder de selv (læs: dine fisk dør) Gå
til fiske pusheren og få noget middel imod det.
Brian

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 12-03-02 18:29

Hej Ivan

Hvis det ser ud som om at der strøet sukker på dem, så er det sandsynligvis
fiske dræber.
Har selv haft det, og behandlede med TetraMedica og hævede temperaturen til
26-27 C.

mvh Lars

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-03-02 11:49

Hej Ivan
Formentlig er der tale om forkølelsespletter, priksyge eller lign.
Hos dyrehandleren kan du få forskellige produkter til bekæmpelse af
dette.
Hilsen Jan