Min maskine fryser i utide
Fra : UraNos

Dato : 12-03-02 11:28

Min maskine opfører sig meget mærkeligt

Ja det er nærmest ligemeget hvad jeg laver med den selv når jeg ikke laver
en dyt, fryser maskinen og derefter genstarter den.

Den har gjort det et par gange før, men kun 1 gang i døgnet, men igår blev
det til 5 gange, og idag 2 gange indtil videre.

Skal jeg prøve med en bios opdatering?? jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Mit system er:
ECS KT75A
1600+
3 imb diske
512 ram

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Bjarne

Dato : 12-03-02 11:52

Hej

Du kunne i første omgang prøve at tage en eller 2 diske fra og se om det
forsætter, stopper det, er det fordi din PSU ikke kan trække det hele. Så
vil løsningen være at købe en større PSU med nogle flere watt.

Forsætter den med at fryse, ville jeg prøve og køre en ram test.

Håber det kunne bruges

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 12-03-02 11:56

> [...]

vil løsningen være at købe en større PSU med nogle flere watt.

Forsætter den med at fryse, ville jeg prøve og køre en ram test.

(Må vel heller lige tage mig samme og huske at svare i bunden af indlægget
og ikke toppen :))

Fra : UraNos

Dato : 12-03-02 12:04

ja tror ikke det er strømforsyningen, på et tidspunkt havde jeg en scsi
brænder og cdrom og harddisk + 4 ideharddiske, og der var ingen
problemer.... men det var heller ikke det samme board

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Jesper KA

Dato : 12-03-02 12:05

"UraNos" <uranos@kknudsen.dk> wrote in message
> Min maskine opfører sig meget mærkeligt

Bjarne har et par gode forslag .. men inden du går igang med de store
manøvre ville jeg lige kigge indenfor i din bios og tjekke hardware monitor
... hvor du kan finde temperaturen på din cpu og dit bundkort .. varme kunne
nemlig være problemet ..

Regards

P.S.: Selvom varme ikke tidligere har været et problem kunne et blæser være
stået af..

Fra : UraNos

Dato : 12-03-02 12:09

min temp ligger på omkring de 40 grader, og jeg har 2 80 mm blæsere i røven
på kabinettet, så varmen er ikke problemet

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 12-03-02 12:55

"UraNos" <uranos@kknudsen.dk> skrev i
> min temp ligger på omkring de 40 grader, og jeg har 2 80 mm blæsere i
røven
> på kabinettet, så varmen er ikke problemet

Hvad med dine RAM klodser?

Jeg havde på et tidspunkt selv bøvl med en maskine der frys i utide, men
problemet forsvandt da der kom nye Ram klodser i af samme fabrikat.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Karin Hansen

Dato : 12-03-02 13:03

Er det SDRAM eller DDR Ram du har?
Bundkortet er kendt for at opføre sig mærkeligt (bla. fryse) ved SDRAM,
især 2 stænger.

Mvh. Karin

Fra : UraNos

Dato : 12-03-02 13:10

Der sidder en stang 512 mb i den

og det er sd ram

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 13-03-02 10:00

> Ja det er nærmest ligemeget hvad jeg laver med den selv når jeg ikke laver
> en dyt, fryser maskinen og derefter genstarter den.

Hvad grafikkort ligger der i den, og hvilken driver kører du??

Jeg har oplevet lignende problemer med geforce grafikkort. Problemet
forsvandt ved opdatering af driver. Dette skulle iflg. Nvidia være et kendt
problem under winXP med de "gamle" driver.

Lars

Fra : UraNos

Dato : 13-03-02 12:29

Jeg har denne driver installer i xp w2l-xå_2111. men kunne nu godt mistænke
winXP

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Wei & Jan Johansson

Dato : 14-03-02 08:06

Fortæl mig lige om alt HW i din pc. Inkl. chipsæt.
Så kan jeg måske hjælpe dig, fryseproblemet er ikke ukendt med hensyn til
visse chipsæt.
Er du sikker på at motherboardet kommer fra ECS? Jeg har nemlig ikke kunnet
finde den model hos dem (der er kopi board i omløb)!

Mvh

Jan

Fra : UraNos

Dato : 17-03-02 15:15

ups kan godt se jeg har skrevet forkert board på siden, det var en smutter

Men det er et ECS K7S5A

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk