AOL og RedHat
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 12-03-02 10:50

Der er en god artikel her om de forhandlinger som RedHat og AOL har
gang i øjeblikket:

http://www.newsforge.com/article.pl?sid=02/03/08/1957252&mode=thread

AOL er ikke særligt kendt herhjemme, men de er ISPer for 30% af alle
amerikanske brugere på internettet. Så de er STORE.

Jeg synes artiklen er interessant fordi den indirekte viser to ting.
Den første er, hvad det betyder når så stor en organisation skifter
deres interne IT over til linux. En AOL bønnetæller bliver f.eks
citeret for at sige

AOL number-crunchers figure they can replace an $80,000 box running
proprietary UNIX with two $5,000 Linux boxes and get a 50% increase
in performance in addition to the cost savings. "Don't tell our
competitors," one of our AOL contacts says. "Let them keep buying
expensive crap."

Regnskabsfolk er altså bare de bedste Og videre:

We hear that every hardware vendor who approaches AOL is now being
asked, "How is your support for Linux?" before they are even allowed
to make a sales presentation.

Ouch !

Den andet artiklen viser, er noget om RedHats business-model. Hvor
næsten alle andre linux distributører fokuserer på deres distribution
har RedHat længe arbejdet ud fra en filosofi om konsulentydelser. Et
citat fra artiklen viser, hvorfor det virker:

If AOL's techies have their way, the contract will go through without
further delay. One of them seems to think it is already a done deal,
with only a little i-dotting and t-crossing left before it becomes
final. "We get to bitch to Alan Cox about kernel problems now," he
says exultantly.

("exultantly" betyder jublende, triumferende)

Bare det var mig

-Claus

Fra : frank damgaard

Dato : 12-03-02 15:41

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> wrote:

> [...]

> AOL er ikke særligt kendt herhjemme, men de er ISPer for 30% af alle
> amerikanske brugere på internettet. Så de er STORE.

Men er AOL ikke dem der kræver noget specielt software for
at brugerne kan kommer på internet via AOL ?
Og først kommer nyeste version altid til Windows, dernæst MAC.
Til linux nævner http://portal.aol.de/software/ og
http://www.aol.de/ueberaol/index.html kun windows og MAC.

Er der overhovedet nogen der ved noget om AOL som internet udbyder
virker for linux brugere ?

Så vidt jeg har kunnet finde af informationer så
bruger AOL deres egen protokol mv, ikke PPP el.lignende.
Og på aol.de fremgår ikke hvad en linux bruger skal gøre
for at komme på internet med AOL.

Men http://www.pctipp.ch/webnews/wn/16518.asp skriver det jo
ganske rammende :
"...Denn sind wir mal ehrlich: Welcher Linux-Nutzer braucht AOL-Software?"

Næh, det er ikke helt "rigtig" internet efter min mening....

--
no signature :)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-03-02 01:33

frank damgaard wrote:

> Er der overhovedet nogen der ved noget om AOL som internet udbyder
> virker for linux brugere ?

De understøtter det vistnok ikke. Men artiklen beskriver også skift til
Linux på deres servere - ikke at de officielt vil understøtte Linux hos
deres kunder...

Rasmus

Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more
remarkable idiots.
Until now, universe leads the race.
- R. Cooka

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-03-02 01:35

Claus Rasmussen wrote:

> [...]
> with only a little i-dotting and t-crossing left before it becomes
> final. "We get to bitch to Alan Cox about kernel problems now," he

Tja, bortset fra at Alan Cox har meddelt på linux-kernel, at han nok kunne
finde på at finde et nyt arbejde, hvis RedHat og AOL finder på lidt for
meget sammen

Rasmus

Hidden DOS secret:
add BUGS=OFF to your CONFIG.SYS