W3 Sockets: problemer med NNTP
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-03-02 10:26

Jeg har lidt problemer med at få W3 Sockets til at forbinde til en
newsserver. Jeg sidder lige nu og tester det i et vbs-script, men det
virker ikke.

Min kode er:

Function GetNNTP(strhost)
   set Socket = CreateObject("Socket.TCP")
   socket.Host = strHost
   Socket.TimeOut = 100000
   Socket.Open
   Socket.SendLine("group k-net.public.snak")

   Socket.WaitForDisconnect()
GetNNTP = Socket.Buffer
   Socket.Close()
End Function

msgbox GetNNTP("news.k-net.dk:119")

Men den timer ud, når jeg forsøger at forbinde til serveren. Der er ingen
problemer med at telnette til serveren via port 119 fra den klient, hvor
jeg kører scriptet.

Kan I se, hvad der er galt ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-03-02 15:18

"Jesper Stocholm" <spam200203@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker ikke.

> Socket.SendLine("group k-net.public.snak")

Hej Jesper

Du bruger WaitForDisconnect() og serveren afbryder jo ikke socket
forbindelsen blot ved en "GROUP" kommando. Prøv at sende en QUIT kommando
efter din GROUP sådan her:

[...]
Socket.SendLine("quit")
Socket.WaitForDisconnect()
GetNNTP = Socket.Buffer