Netexpress 2 uden TDC's opkaldsprogram?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-03-02 09:07

Jeg har en Netexpress 2 forbindelse hvor jeg i sin tid bare satte min
firewall til DHCP og så var det det... den har ihvertfald virket siden. Men
nu har jeg så funder udaf at der hører et opkaldsprogram, til windows,
med... hvad gør det godt for? Og hvorfor virker min forbindelse, når jeg
ikke bruger det?

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a

Fra : aaa

Dato : 12-03-02 10:41

"Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu har jeg så funder udaf at der hører et opkaldsprogram, til windows,
> med... hvad gør det godt for? Og hvorfor virker min forbindelse, når jeg

Programmet skal kun bruges hvis man ikke har router, dvs. den laver et
"opkald" som havde det været et analogt modem

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-03-02 22:39

aaa wrote:

> "Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Men
>
> Programmet skal kun bruges hvis man ikke har router, dvs. den laver et
> "opkald" som havde det været et analogt modem

Det har jeg heller ikke... jeg har et Siemens ADSL modem med et ethernet
stik som går direkte ned til den linuxbox der agerer firewall.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a
Linux earth.lan 2.4.7-10smp #1 SMP Thu Sep 6 17:09:31 EDT 2001 i686 unknown
[lasse@Earth ~]$ uptime
10:01pm up 5 days, 10:42, 8 users, load average: 0.18, 0.15, 0.11

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-03-02 16:28

Lasse Jensen <rdx@worldonline.dk> wrote:

>Det har jeg heller ikke... jeg har et Siemens ADSL modem med et ethernet
>stik som går direkte ned til den linuxbox der agerer firewall.

Så har du ikke bare sat den til DHCP, men derimod til PPPoE - eller
også har du ikke NE2.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-03-02 16:59

Allan Olesen wrote:

> Så har du ikke bare sat den til DHCP, men derimod til PPPoE - eller
> også har du ikke NE2.

Hvad har jeg så? Jeg kører Astaro Security Linux på min firewall og den
understøtter slet ikke PPPoE. Jeg har også haft min bærbare, som kører
RedHat, på og der satte jeg den også bare til DHCP, hvorefter det virkede.
Jeg er sikker på at det er en Netexpress 2 jeg har... mit udstyr består af
et Siemens skillefilter og et Siemens ADSL modem... og ikke andet. Fra
modemet's ethernet port går der et netkabel ned i firewall'en.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a
Linux earth.lan 2.4.7-10smp #1 SMP Thu Sep 6 17:09:31 EDT 2001 i686 unknown
[lasse@Earth ~]$ uptime
4:01pm up 6 days, 4:42, 8 users, load average: 0.30, 0.33, 0.36

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-03-02 19:37

Lasse Jensen <rdx@worldonline.dk> wrote:

>Hvad har jeg så?

Så har du sandsynligvis BredBånd|ADSL fra samme koncern.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-03-02 20:31

Allan Olesen wrote:

> Så har du sandsynligvis BredBånd|ADSL fra samme koncern.

Det lyder som en rimelig forklaring... men jeg er nu stadig forvirret.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a
Linux earth.lan 2.4.7-10smp #1 SMP Thu Sep 6 17:09:31 EDT 2001 i686 unknown
[lasse@Earth ~]$ uptime
8:01pm up 6 days, 8:42, 7 users, load average: 0.12, 0.12, 0.09

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-03-02 22:02

Lasse Jensen <rdx@worldonline.dk> wrote:

>Det lyder som en rimelig forklaring... men jeg er nu stadig forvirret.

De fleste, der forsøger at greje TDC, ender med at være forvirrede.
Den omtalte koncern sælger mange ADSL-produkter. NE2 er eet af dem,
BB|ADSL er et andet. Sidstnævnte har et rent ethernet-interface, så du
kan slutte en computer direkte til, få en ip-adresse vha. DHCP og være
oppe at køre.

--
Allan Olesen, Lunderskov.