Problem med modem
Fra : Tomas Sørensen

Dato : 12-03-02 08:45

Hej

Jeg har et modem med temmelig store humørsvingninger.

Et er et såkalt noname modem, men når Windows instalerer det bliver det
installeret som et CIRRUS 56K External MODEM. Problemet er bare at når jeg
ringer op ved for høj hastighed,(38400 og derover) skal jeg bruge temmelig
mange forsøg hvor den afbryder før at jeg får forbindelse. Jeg har prøvet at
søge efter nye drivere men er ikke blevet klogere da jeg ikke har kunne
finde en tilsvarende. Hvad kan jeg gøre???

Tomas

Sørensens Vinduespolering
v/ Tomas Sørensen
Hedemarksgade 5
9900 Frederikshavn
Tlf. 98 42 20 22 - 29 72 20 22

www.sorensen-polering.dk - post@sorensen-polering.dk

Fra : K E Nielsen

Dato : 12-03-02 09:08

Et par links fundet med google - hvis disse drivere ikke virker prøv selv at
søge via google.
http://www.target-int.nl/drivfil/mod/25121.zip
http://210.80.78.227/ftp/faxmodem/56kc.exe

Fra : Leony

Dato : 12-03-02 12:29

"Tomas Sørensen" <tomas@gason.dk> skrev i en meddelelse

> ringer op ved for høj hastighed,(38400 og derover) skal jeg bruge temmelig
> mange forsøg hvor den afbryder før at jeg får forbindelse.

Hvis du har andre apparater siddende på samme telefonstik som dit modem, så
prøv at koble dem fra så der kun er modem på linien.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Klitgaard

Dato : 13-03-02 10:05

> [...]

> søge efter nye drivere men er ikke blevet klogere da jeg ikke har kunne
> finde en tilsvarende. Hvad kan jeg gøre???

Prøv at sætte en af disste initstrings ind:

http://www.modemhelp.net/c/cirruslogic.shtml

--
....Klitgaard

Fra : Wei & Jan Johansson

Dato : 14-03-02 08:18

Hvad driver version kører du med? Jeg har det samme modem men uden for mange
problemer og det tilslutter som regel med 49333 og somme tider med 52000.

Cirrus Logic lavede driveren til W9x og den duer også til ME men så stoppede
de produktionen af det modem chipsæt og nu yder de ikke support på det
længere.

Mit modem hed HAMLET (også No Name da firmaets hjemmeside har været under
opbygning de sidste 3 år).

Mvh,