Digitalt videocamera som webcam?
Fra : Johan

Dato : 12-03-02 00:45

Hej

Er det muligt at bruge sit digitale videocamera (Panasonic NVDS-38
(firewire)) som webcamera. Programmer som eksempelvis netmeeting genkender
ikke cameraet som sendeenhed. Skal jeg have installeret noget specielle
drivere for at kunne benytte mit videocamera som webcam, eller kan det ikke
lade sig gøre?

- Johan

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 12-03-02 02:30

On Tue, 12 Mar 2002 00:45:14 +0100, "Johan"
<rasmussenjohan@hotmail.com> wrote:

> [...]
>drivere for at kunne benytte mit videocamera som webcam, eller kan det ikke

Netmeeting virker ikke med DV-kameraer, men det kan lade sig gøre med
Windows Messenger, som er med i Windows XP.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q310507&id=310507&SD=MSKB

Lars

Fra : Johan

Dato : 12-03-02 16:30

Tak for dit svar Lars

> Netmeeting virker ikke med DV-kameraer, men det kan lade sig gøre med
> Windows Messenger, som er med i Windows XP.

> [...]

Nu er det ikke mit camera en vens. Tror du også at Windows98 + den nyeste
version af messenger kan fungere?

- Johan

Fra : Christian Catu

Dato : 12-03-02 20:22

"Johan" <rasmussenjohan@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke cameraet som sendeenhed. Skal jeg have installeret noget specielle
> drivere for at kunne benytte mit videocamera som webcam, eller kan det

Installér programmet TrackerCam. Hvis det kører i baggrunden kan du sagtens
bruge firewire indgangen i Netmeeting
http://www.trackercam.com/index1.htm

Catu

Fra : Johan

Dato : 12-03-02 23:54

> Installér programmet TrackerCam. Hvis det kører i baggrunden kan du
sagtens
> bruge firewire indgangen i Netmeeting
> http://www.trackercam.com/index1.htm

*Takker og bukker*

- Johan

Fra : Coppia

Dato : 16-03-02 10:09

Hvis det virker er jeg meget taknemmelig, da jeg har ledt og ledt efter et
sådan program, driver osv.

Indtil videre var det nemlig kun Cu-SeeME som virkede via firewire

roca