Aalborg Maskinmesterskole
Fra : Henriette Idestrup

Dato : 11-03-02 21:15

Vedr. Aalborg Maskinmesterskole i Sankelmarksgade 3 - Aalborg.

Jeg forsøger at finde ud af, hvornår denne bygning er opført, men har ikke
kunnet finde noget i mine bøger om Aalborg.

Mon den er fra 30'erne, således at der lå beboelser der, hvor den ligger nu,
i 1920'erne ??

Med venlig hilsen / Kind regards / Mit besten Grüßen
Henriette Idestrup

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Homepage: www.idestrup.dk
E-mail: idestrup@adslhome.dk
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Robert Piil

Dato : 11-03-02 21:18

Har du prøvet at spørge på skolen?

http://www.maskinmesterskolen.dk/maskinmester/kontakt.phtml

--
Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Evan Agerbo

Dato : 12-03-02 23:34

Hej. Inde i gården er der et "skilt" på bygningen hvor der står 1895 eller
1896
VH Evan

Fra : Henriette Idestrup

Dato : 15-03-02 16:20

Tak for svarerne !

Jeg har nu også haft kontakt til skolen og fået at vide, at den første af de
nuværende bygninger blev opført i 1882 ud mod Danmarksgade og blev fra
starten brugt som skole.

De senere tilbygninger mod Sankelmarksgade kom senere, omkring 1910 og 1934.