Hund og Kat
Fra : Pwh

Dato : 11-03-02 20:33

Jeg har planer om i nærmeste fremtid at få mig en hund.
Det bliver ikke en hvalp men sansyneligvis en på 1-2 år.
Jeg har i forvejen en 3 år gammel kastreret kat.
Hvordan griber jeg den sammenførsel bedst an og hvad
er folks erfaringer med at få en hund ind til en kat.

PWH

Fra : janniehalloe

Dato : 13-03-02 01:06

Hej Pwh
Du skal nok helst få en hund der er vandt til katte.
For snart mange år tilbage fik jeg en bokser der havde op til flere
katteliv på samvittigheden. Hun var 10 år. Jeg fik en kattekilling og
det var sejt i starten. Hunden var lukket for sig og katten var lukket
for sig når de var alene hjemme.
Jeg begyndte langsomt at have begge dyr sammen, hunden var meget
agrassiv over for killingen til at starte med, men jeg intensiverede
tiden med hunden, længere gåture, mere samvær osv. Det endte ud i at
katten lå og diede hos den gamle tæve. Men naboens kat var stadig
konstant i fare.
Jeg har to katte nu, en 11 år gammel kast. hankat og en ste. hunkat på
8. For 3 år siden fik jeg så en hvalp. De er aldrig blevet bedste
venner, men de accepterer hinanden. Det er mest kattene der er de rå.
Hunden har fået mange poter over snuden. De første 3 uger efter hunden
kom så vi stort set ikke hankatten, han blev på 1 salen. Langsomt kom
han nærmere.
Sjovt nok jager hunden alle katte udendørs, ikke vores egne, men alle
andre og der er ikke tvivl i mit sind om at hun knækker nakken på dem
hvis hun fanger dem, det gør hun med både mus, rotter og fugle.
Men start langsomt med at føre dem sammen, brug tiden det tager, det kan
sagtens lade sig gøre.
En sidste bemærkning, hankatten og hunden har delt, de har hver sin side
af sofaen, hver sin side af sengen og 1 salen er hundefrit område,
stueetagen er delt mellem dem begge. Det har de selv fundet ud af.
Jannie

http://www.kandu.dk/