Computer fryser
Fra : Anders Lyhne

Dato : 11-03-02 19:39

Hej jeg har en
Athlon 1200Mhz pc med
256mb pc133
40gb ibm GXP120
usb mus
ps2 keyboard
matrox millenium G450
mm

Problemet er at den af og til (ca. 3-4 gange om dagen) fryser totalt. Jeg
kan hverken bruge ctrl+alt+delete eller andet. Genstart er den eneste
løsning. Hvad kan dette skyldes?
Jeg mistænker rammene - kan der være en fejl i klodsen der gør at pc'en
låser? Kan det være forbindelsen mellem cpu og motherboardet? Problemet
skyldes ikke temperaturen - den er lav nok.
Nogle ideer?
/Anders

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-03-02 19:49

"Anders Lyhne" <business@toughguy.net> skrev

> [...]

> løsning. Hvad kan dette skyldes?
> Jeg mistænker rammene - kan der være en fejl i klodsen der gør at pc'en

Ja.

> Kan det være forbindelsen mellem cpu og motherboardet?

Nej næppe

>Problemet
> skyldes ikke temperaturen - den er lav nok.

Så er det måske derfor den fryser

> Nogle ideer?

Tjek dine ramblokke med programmet memtest86
(http://www.teresaudio.com/memtest86/)

Ellers kan der være tale om et defekt indstikskort - jeg har selv haft at
gøre med to forskellige computere, der låste i tide og utide. Efter lang
tids fejlfinding viste det sig at være hhv. et defekt grafikkort og et
defekt netkort.

mvh
Peter

Fra : Anders Lyhne

Dato : 11-03-02 20:01

hmm du siger noget - jeg har et dvd-dekoder kort i som ikke fungerer på
billede-siden. Måske er det fejlen.
/anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-03-02 20:50

"Anders Lyhne" <business@toughguy.net> wrote in message

> usb mus

Prøv at brug en alm. ps2 mus istedet....

Jeg havde samme problem, da jeg brugte USB option med Logitech,,,

Hvilket bundkort?

Fra : Anders Lyhne

Dato : 11-03-02 20:58

Aopen AK73 Pro(A)
Musen er en Logitec Cordless MouseMan Optical.
Kan jeg bruge en usb->ps2 adapter til den?
Jeg har et par enkelte gange oplevet at usb-musen fryser, men hvis jeg så
sætter den i en anden usb port virker den igen.
/Anders

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 13-03-02 10:20

"Anders Lyhne" <business@toughguy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har et par enkelte gange oplevet at usb-musen fryser, men hvis jeg så
> sætter den i en anden usb port virker den igen.

Hej Anders.

Det behøver ikke nødvendigvis at være et hardware problem. Jeg har selv
haft samme problem på min gl. PIII 450 MhZ maskine. Den blev skilt ad,
testet etc. uden at jeg fandt nogen fejl. Det viste sig at være pga. en
"dårlig" installation af Win98SE. Efter jeg havde formatteret hdd og
installeret Win98SE igen var der ingen problemer.
Jeg ved ikke om det kan hjælpe men nu har du hørt min erfaring.

--
Venlig hilsen

Kenneth