Rensning af fiskehoved
Fra : Hanne & Peter

Dato : 11-03-02 18:53

Hej
Jeg vil høre om der er nogen der ved hvordan man renser et geddehoved.
Jeg vil gerne undgå at skelettet bliver brunt.

Fra : Alex Linaa

Dato : 13-03-02 09:15

"Hanne & Peter" <bimand@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg vil høre om der er nogen der ved hvordan man renser et geddehoved.
> Jeg vil gerne undgå at skelettet bliver brunt.

Der er to måder: Den ubehagelige, og den lette.

Den ubehagelige går ud på at du koger hovedet indtil du kan fjerne alt
"snask" både udvendigt og indvendigt. Hagen er at det lugter fælt, og er et
værre pillearbejde.

Den lette er at lægge hovedet en 2-3 dage i en myretue. Nemt, rent, og
økologisk.

Misfarvninger af skelettet kan du fjerne med brintoverilte.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Jan Vesterlund

Dato : 13-03-02 12:13

Hej

Hvis man koger hoved har jeg oplevet at det skiller ad i mange dele og det
er næsten umuligt at samle igen.

Det var på en havkat, jeg ved ikke om en gedde er anderledes.

Fiskehilsen Jan

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8f0a9c$0$97452$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 13-03-02 14:44

Geddehoveder kan man også tørre. Der er ikke meget kød på det. Men lige
hvordan teknikken er kan jeg ikke huske.

Erik Breum Petersen