Uret går ikke regelmæssigt
Fra : Kasper

Dato : 11-03-02 16:49

Tiden på min maskine går uregelmæssigt. Jeg kan se på sekundtælleren, at den
stopper op hvert 5 sek ca. og så går videre umiddlebart efter.
Samlet går tiden rigtig nok, og den viser altså det rigtige klokkeslet, så
det må betyde, at der for hver gang der går ca. 5 sek er 4 "hurtige"
sekunder, og så et "langsomt".
Denne periode kan dog sagtens være 4 eller 6 sekunder, det er lidt
forskelligt.
Maskinen virker udover det fint. Jeg opdagede det , da musiken begyndte at
lyde underlig, fordi den jo bliver tilsvarende langsom og hurtig.
Jeg har indtil videre set på tidstællere i både winamp, media player, og
uret nederst til højre, alle med samme problem.
Jeg kører windows 2000, på en Duron 600 MHz.

Nogen ide til hvad der kan være galt, og hvordan jeg løser det??

Fra : CRH

Dato : 11-03-02 17:46

"Kasper" skrev
> [...]
> Jeg kører windows 2000, på en Duron 600 MHz.
>
> Nogen ide til hvad der kan være galt, og hvordan jeg løser det??

har du opdateret dit lydkort til Win2K ?

ellers prøv det

--
Venlig hilsen
Carsten

Fra : Martin Christensen

Dato : 11-03-02 17:47

Fra : Henrik Dissing

Dato : 11-03-02 18:16

On Mon, 11 Mar 2002 16:49:13 +0100, Kasper wrote:

>Tiden på min maskine går uregelmæssigt. Jeg kan se på sekundtælleren, at den
>stopper op hvert 5 sek ca. og så går videre umiddlebart efter.

>Nogen ide til hvad der kan være galt, og hvordan jeg løser det??

Jeg tror ikke der noget galt. Min gør det samme (Windows 2000), og det har
sikkert bare noget at gøre med den måde multitasking håndtereres på under
Windows. Hvis processoren er beskæftiget med en anden process på det
tidspunkt hvor det er tid at flytte sekundviseren, må uret pænt vente på sin
tur.

Hvis viseren ligefrem står stille i flere sekunder engang imellem, skulle du
måske begynde at se på om der er andre processer som tager meget CPU-tid,
men ellers ville jeg bare glemme det.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Martin Christensen

Dato : 11-03-02 19:10

Fra : Miss T

Dato : 13-03-02 14:39

<SNIP>
> Nogen ide til hvad der kan være galt, og hvordan jeg løser det??

En god reformatering er aldrig at fornægte, og løser ofte mange "underlige"
problemer.
Kan være det løser dit problem ?

Fra : Kasper

Dato : 14-03-02 23:49

Har formatteret, hvilket løste musikproblemerne. Uret går dog stadig
forkert, men det kan jeg leve med.

Tak for alle henvendelserne.

Mvh

Kasper