Logitech Cordless Freedom Navigator sæt
Fra : Martin K

Dato : 11-03-02 15:31

Hej Gruppe

Jeg har subj. og har netop installeret de nyeste drivere til både mus og
keyboard på min nye PC. Keyboardet kører uden problemer, men musen vil ikke
rigtig samarbejde! Alle knapper virker, men scrollhjulet, hakker mærkeligt
når man nu skal bruge det (ligegyldigt om man vælger 1, linie, 3 linier, 6
linier eller skærm). Det er som om computeren er en anelse for langsom, men
det er en XP 1700+, så der burde jo ikke være problemer på den front. Der
var ingen problemer på min gamle K6-2 400 MHz. Hvad kan man gøre ved dette?
Da scrollhjulet benyttes meget, er det yderst irriterende, som jeg meget
håber at nogen har et svar på!

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-03-02 10:33

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dette?
> Da scrollhjulet benyttes meget, er det yderst irriterende, som jeg meget

Du har nok samme problem som vi andre har haft med Logiitech dual optical og
Cordless mouseman optical.
Det kan du løse ved at gøre følgende:

Gå ind i registreringsdatabasen (Start > Kør > Regedit) og finde en
nøgle der hedder 'MouseHookDllEnable' som skal stilles til værdien 0.
(Tryk Ctrl + F når du kommer ind i regedit og søg på MouseHookDllEnable
for at finde nøglen.)

Hos mig hedder nøglen: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Logitech\MouseWare\
CurrentVersion\Technical]

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Martin K

Dato : 12-03-02 18:28

Hejsa

Når jeg gør dette (den står til 1 som standard) og genstarter, virker musen
ikke - ligegyldigt om man trykker på opret forbindelse på modtageboxen og
musen...

Når man så retter værdien tilbage til 1, virker musen igen, men
scrollproblemet er der stadig. Jeg benytter Win2000.

Andre gode forslag?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 12-03-02 18:30

Kom lige til at tænke på og det måske er et driverproblem. Jeg benytter
MouseWare version 9.42. Hvor finder man evt. en ældre version?

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 13-03-02 22:12

Hej Gruppe

Nu har jeg selv fået løst problemet ved at rodde lidt med indstillingerne i
MouseWare. Hvis man vinger nedenstående felt af, virker det på mystisk
vis...

- Brug kun MS Offce-kompatibel rulning

Aner ikke hvad det vil sige, men nu virker det som jeg vil ha' det? Tak til
dig Jesper

--
Martin K

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-03-02 07:18

> [...]
>
> - Brug kun MS Offce-kompatibel rulning
>
> Aner ikke hvad det vil sige, men nu virker det som jeg vil ha' det? Tak

Velbekomme, det var så lidt!

Har jeg forstået det rigtigt, at du alligevel har ændret
MouseHookDllEnable-værdien til 0,
efter at have sat flueben i "Brug kun MS Office-kompatibel rulning"?

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Martin K

Dato : 14-03-02 21:30

> Har jeg forstået det rigtigt, at du alligevel har ændret
> MouseHookDllEnable-værdien til 0,
> efter at have sat flueben i "Brug kun MS Office-kompatibel rulning"?

Øhhh... nej det tror jeg ikke. Jeg har netop set efter igen. Værdien er
stadig = 1, men det virker på mærkværdig vis... Hvad mon fluebenet gør...?

--
Martin K