Markskel og arealer
Fra : Troels Juul Hansen

Dato : 28-01-01 10:52

Til erfarne cad brugere,
jeg har fundet et lille program, som hedder DeltaCad og som passer til min
PC. Jeg ville gerne bruge det til opmåling af marker (ha med 2 dec.) og til
afsætning af skel mellem afgrøder. Jeg er ikke erfaren nok til at finde ud
af funktionen eller også ligger det udenfor programmets formåen. Kan
behjertede eksperter give et godt råd?
Med venlig hilsen, Troels Juul Hansen.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 28-01-01 19:11

Har du tænkt dig at gøre dette over et ortofoto (rasterbillede)?

/Morten

Fra : Troels Juul Hansen

Dato : 28-01-01 23:04

Til Morten Nielsen
Nej, ved at bruge en fil fra en grundforbedringskonsulent, som har lavet de
ydre opmålinger, men på grund af et sædskifte mellem afgrøder, flytter de
indre mål sig en gang om året, og ved hjæp af nogle få mål for enden af
marken håber jeg at kunne beregne stykkerne, eller i den omvendte
rækkefølge: Jeg planlægger f.eks 7 ha med sukkerroer, og lade progammet
finde det virtuelle skel, for derefter at sætte det af i marken, osv.
Med venlig hilsen, Troels Juul Hansen