Udførlig forklaring ønskes
Fra : Dopedog KDC

Dato : 11-03-02 13:59

Hejsa

Håber der er en der er så venlig at tage sig til at give mig en UDFØRLIG
forklaring på hvordan man kobler 2 computere sammen via. et ADSL modem, en
SpeedStream Router og en 5 ports HUB :)

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Dopedog KDC

Dato : 11-03-02 15:11

Ok nu har jeg fået det hele installeret MEN jeg kan kun komme på nettet med
den ENE computer!!

-Ronnie

Fra : Kim Nielsen

Dato : 11-03-02 16:31

"Dopedog KDC" <ronnie.drengen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
UDFØRLIG
> forklaring på hvordan man kobler 2 computere sammen via. et ADSL

Prøv at gå nogle dage til bage, spørgsmålet bliver behandlet ofte -
eller da din Newsreader er Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
kunne du jo prøve at bruge "Søg" knappen.
Måske skulle du skrive hvad du bruger, der er mange forskellige slags
ADSL - jeg gætter på at det er Netexpress (NE2) du bruger.
Et udførligt svar forudsætter en udførlig viden om problemet. fx. viden
om hvilke OS de 2 Pc'er bruger (Microsoft 9x/ME/2K/XP ??).

-"- KGN -"-

Fra : Dopedog KDC

Dato : 11-03-02 18:41

Den computer der IKKE er på nettet endnu som jeg skal have til at komme på
nettet er med Win ME ...

Det har duet i netværk før og ledningen duer godt, men efter jeg har sat
ledningen i HUBBEN sker der ikke noget...

Hvad kan fejlen være?

-Ronnie

Fra : Kenneth

Dato : 12-03-02 16:50

Det er nok et meget primtivt svar, men noget man nok overser sommetider. Har
du huske at begge maskiner skal have forskelligt ip adr.. Prøv at tage ip
fra den primære pc og læg en til på den sidste cifre (F.eks. prmær er
xxx.xxx.xxx.120 så skal den andne være 121 f.eks. Og Netbui på begge
maskiner..

Kenneth

Fra : Kristian Asmussen

Dato : 12-03-02 17:49

Hvis din hub er en 100mbit duer det ikke med din adsl det skal være en
10/100mbit eller bare en 10mbit hub, prøv det. Det skulle virke.

Fra : Dopedog KDC

Dato : 12-03-02 18:46

Jeg kan godt komme på nettet (ADSL) med den ene og den som også kan komme på
nettet kan også se den anden computer, men den jeg ikke kan få nettet kan
heller ikke se den anden computer!

-Ronnie

Fra : Dopedog KDC

Dato : 12-03-02 18:21

Hm hvordan installerer man Netbeui på en XP maskine ... ?

Jeg fik engang en seddel fra TDC da jeg fik ADSL installeret, hvor der stod
noget med PRIMÆR DNS og SEKUNDÆR DNS .. er det IP adresserne der står bag
ved dem ... ? Altså de IP adresser jeg skal bruge ... ?

-Ronnie

Fra : Dopedog KDC

Dato : 12-03-02 19:05

Ok det duer nu ... :)

-Ronnie

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-03-02 19:11

On Tue, 12 Mar 2002 19:04:53 +0100, "Dopedog KDC"
<ronnie.drengen@mail.dk> wrote:

>Ok det duer nu ... :)

Hej Ronnie,

Var det nødvendigt med 103 linier for at meddele dette?

Good luck,
Jørn

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Dopedog KDC

Dato : 14-03-02 21:54

Yes og nu er der 120 eller sådan noget!

Genialt hva?

-Ronnie

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-03-02 23:25

On Thu, 14 Mar 2002 21:54:15 +0100, "Dopedog KDC"
<ronnie.drengen@mail.dk> wrote:

> Yes og nu er der 120 eller sådan noget!

<<plonk.wav>>

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-03-02 18:58

On Tue, 12 Mar 2002 18:21:09 +0100, "Dopedog KDC"
<ronnie.drengen@mail.dk> wrote:

>Hm hvordan installerer man Netbeui på en XP maskine ... ?

- har ikke selv prøvet

>Jeg fik engang en seddel fra TDC da jeg fik ADSL installeret, hvor der stod
>noget med PRIMÆR DNS og SEKUNDÆR DNS .. er det IP adresserne der står bag
>ved dem ... ? Altså de IP adresser jeg skal bruge ... ?

Det er navne-servernes IP-adresser. Det er dem du bruger til at slå op
i, når du fx skriver
http://www.marxisme.dk
DNS-serverne gver dig så en IP-adresse retur på det kaldte domain.

Du har ikke brug for IP-adresser til NetBeui.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj