intro til cgi
Fra : Henrik Frederiksen

Dato : 10-03-02 23:10

Hej,

er der nogen der har nogle links til en introduktion til
c/c++-cgi-programmering .... og/eller evt lige kan give et simpelt "hello
world"-eksempel.

Jeg har programmeret dos-baserede c++-programmer og har programmeret php til
websites, så det er måske nærmere en introduktion til cgi generelt?

Vil man ikke kunne opnå bedre performance via cgi, end via f.eks php el. asp
? jeg tænker især på database- og filmanipulation.

Det er mit første indlæg i en nyhedsgruppe, så bær over hvis der er noget
jeg har misforstået ....

Fra : Truti

Dato : 11-03-02 15:21

Hey har du et meget meget simpelt Hello Eksempel:

#include "stdio.h"

main()
{
printf("Hello World");
Return 0;
}

Det er altid dejlig at lave et lille Hallo Eksempelt

> Det er mit første indlæg i en nyhedsgruppe, så bær over hvis der er noget
> jeg har misforstået ....

Jeg er ikke vildt inde i det men nej CGI er kun hvis du har meget små behov
(lyder nu også til du har) men cgi er gammelt og kan mildt sagt ikke bruges
til så meget mere!
Hvis jeg skulle vælge noget nyt ville jeg tage PHP da det lige kommer fra
fabrikken og er det man vil bruge mest de næste 3-4 år.

Chrisoffer Hjortlund (-Truti-)
HP: http://home1.stofanet.dk/truti/

*************************

Fra : Kent Friis

Dato : 11-03-02 16:29

Den Mon, 11 Mar 2002 15:20:49 +0100 skrev Truti:
> [...]
>Return 0;
>}
>
>Det er altid dejlig at lave et lille Hallo Eksempelt

Den vil give "Internal server error".

Prøv i stedet med:

printf("Content-type: text/plain\n\nHello World\n");

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - Ny tegning uploadet.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 11-03-02 16:39

In <3c8cbc26$0$299$ba624c82@nntp02.dk.telia.net> "Truti" <maac@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]

>Return 0;
>}

>Det er altid dejlig at lave et lille Hallo Eksempelt

Dit "Hello World" program vil ikke kunne compilere og heller ikke virke
som et cgi-program.

/Martin