Menscyklus der bare bliver kortere og kort~
Fra : G.A.

Dato : 10-03-02 22:10

Hej

Jeg har et problem, som de fleste kvinder nok ville hade. Jeg stoppede med
p-pillerne for ca 4 mdr siden og mine menstruationscykli er bare blevet
kortere og kortere siden. Grunden til at jeg stoppede med p-pillerne var at
jeg blev meget humørsyg, pletblødte selvom jeg havde taget dem igennem år,
og tog på.

Den er nu nede på 19 dage. Jeg har snakket med en læge, men han mener at jeg
skal have nogle hormoner for at få rettet op på det igen, men det har jeg
prøvet før og det skal under ingen omstændigheder have igen. De tog nær
livet af mig. (rent humør- og vægtmæsssigt)

Er der nogen der har prøvet det her også, nogen der har nogle gode råd,
noget naturligt man kan tage/gøre!?

Svar gerne i gruppe men også gerne på mail.

Mvh
GA

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-03-02 00:16

"G.A." <tbru@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> noget naturligt man kan tage/gøre!?
>
> Svar gerne i gruppe men også gerne på mail.

det råd jeg har er dog ikke noget med naturligt men med nogle andre
p-piller..

jeg har selv taget de samme p-piller gennem flere år og til sidst var jeg
også umulig at være i nærheden af 14 dage hver måned.... jeg tog problemet
til min læge og snakkede om de andre muligheder der var.. og fandt frem til
et af de nye mærker af p-piller som var ekstrem lavdosis.... Yasmin....
jeg har taget dem siden og har været ENORMT glad for dem.... min menses
holder sin rytme... min PMS er reduceret til nul..... jeg har det generelt
bedre og har smidt et par kilo eller tre siden jeg startede på dem... det
eneste lille men jeg har er at nogle måneder er min menses meget kraftig og
andre måneder er det nærmest bare en pletblødning..... men hvis det er det
eneste så kan jeg leve med det.....

det er ihvertfald mit bud.....

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : G.A.

Dato : 11-03-02 08:26

Hej Sabina

Tak for rådet, men alt det har jeg været igennem. Jeg har prøvet 11
forskellige p-piller på 5 år! De sidste som næsten var de værste var netop
Yasmin som du nævner. P-piller er åbenbart ikke for mig (er også blevet
gravid en enkelt gang selvom jeg ikke havde sjusket med at spise dem). Så nu
må jeg finde andre metoder.

Men tusind tak fordi du gad svare!

Knus
GA

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 11-03-02 14:25

G.A. <tbru@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dXYi8.2972$8A5.108696@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Yasmin som du nævner. P-piller er åbenbart ikke for mig (er også blevet
> gravid en enkelt gang selvom jeg ikke havde sjusket med at spise dem). Så

Kan det være fordi du har skiftet så meget mellem de forskellige mærker at
der er gået kage i det?
Måske skulle du bare holde dig til et mærke. Jeg bruger selv gynera og har
brugt dem siden jeg var 15, og de er perfekte (til mig*gg*) Jeg har kun ondt
1-2 timer før min mens starter og efter det næsten ingenting. Min mens er
altid rettidig, måske skulle du prøve dem.
Desuden har jeg lige et spørgsmål. Jeg har hørt at man kan springe sin mens
over, ved at fortsætte med at tage p-pillerne i pausen. Jeg har gjort det en
gang hvor jeg skulle til egypten på ferie, men jeg vil gerne vide om det er
specielt farligt at gøre det. Jeg står nemlig og skal på skiferie og har
ikke meget lyst til at have det der, da der jo er minimalt med toiletter på
bakkerne. Så jeg vil bare gerne høre om nogle råd, bivirkninger og nogle der
selv har gjort det.
VH LKP
ps: svar venligst i gruppen

Fra : Heidi

Dato : 11-03-02 14:49

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse news:a6ib8r$80l$1@sunsite.dk...
> [...]
> specielt farligt at gøre det.

> Så jeg vil bare gerne høre om nogle råd, bivirkninger og nogle der

Hej Lisbeth,

Jeg bruger også Gynera, og har gjort det i vel 5-6 år efterhånden.

Jeg har prøvet nogle gange at flytte perioden - første gang var det vist
3-4 dage, simpelthen for at få rykket den 1. dag, så den ikke faldt i en
weekend - det er så træls hvis man kun ser kæresten i weekenderne
2. gang rykkede jeg det en hel uge (jeg kan ikke helt huske om jeg
fortsatte med at tage pillerne en uge ekstra, eller om jeg holdt en uge før,
men jeg tror nok det var det sidste) fordi det altid lige passede med at
det kom i ferier, helligdagsperioder osv.
Jeg mener jeg gjorde ovennævnte to ting i to sammenhængende
perioder, og jeg oplevede overhovedet ingen problemer.
Siden har jeg gjort det nogle gange med en enkelt dag, dvs. jeg har
taget en ekstra pille (jeg har en pakke liggende til den slags), hvis det
passer ekstremt dårligt at det kommer på den sædvanlige dag.

Jeg tror ikke der sker noget ved at rykke menstruationen en uges tid, hvis man gør det en sjælden gang, når man som du skal på
ferie - det er
noget andet hvis det sker hver eller hver anden måned - så kan der
sikkert godt gå "ged" i cyklusen på en eller anden måde. Men hvis du
ikke har nogle problemer ellers, tror jeg ikke der sker noget ved at gøre
det.
For en sikkerheds skyld kunne du jo spørge din læge, eller på feks.
netdoktor.dk - de er nok mere eksperter end vi er herinde
Håber det var til lidt hjælp.

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 12-03-02 20:28

Heidi <nospamheidi@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6icl8$eh0i6$1@ID-64059.news.dfncis.de...

> [...]
> Mvh. Heidi
> SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Hej
Jeg har inde på netdoktor.dk læst en tekst om en pige der spurgte om man
kunne rykke menstrationen. Hvis I har lyst til at læse om det er det under
"spørg lægen" > "Menstruation, prævention og abort". Den der hedder "Kan jeg
springe min blødning over, ved bare at begynde på en ny pakke p-piller med
det samme?"
Der er nogle ret gode svar!
VH LKP

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-03-02 14:18

"G.A." <tbru@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
[Snip en masse om hormonel ubalance]

> Er der nogen der har prøvet det her også, nogen der har nogle
gode råd,
> noget naturligt man kan tage/gøre!?

Ved ubalancer i menstruation ( hormonel ubalance) kan zoneterapi
hjælpe. Mod PMS kan kostændring og masser af motion gøre
underværker, og især nogle få enkle strækøvelser kan næsten få
smerterne op til mens til at forsvinde.

Ønsker du mere at vide om kost / motion kan du maile mig direkte.
Jeg har været nærmest invalideret af PMS - lå praktisk talt i
sengen det meste af 14 dage hver måned. Det vel at mærke efter jeg
havde fået nr 2. barn - derfør havde jeg ingen problemer
overhovedet med mens. Idag har jeg ingen problemer med PMS, mærker
knapt jeg skal ha mens før det er der.

> Svar gerne i gruppe men også gerne på mail.
>
> Mvh
> GA

Kærlige hilsner
J¤mfruen)