Strøm til køler
Fra : Leif Pedersen

Dato : 10-03-02 21:43

PÅ en ældre P166 mhz fik køleren strøm fra bundkortet, fra et 4 pins stik
hvor der stod +12 volt i den ene side og +5v i den anden side. Dette
bundkort var defekt, og jeg har fået et andet, men der er der kan jeg ikke
se nogle strømudtag på. Hvordan får jeg køleren sat til strømforsyningen,
for det stik der sidder på køleren passer jo ikke til nogle af de stik der
er på strømforsyningen. På køleren er der 3 ledningen. 1 hvid, 1 sort, 1
rød.

Hilsen
leif-pedersen@mail1.stofanet.dk

Fra : Leony

Dato : 11-03-02 19:48

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er på strømforsyningen. På køleren er der 3 ledningen. 1 hvid, 1 sort, 1

Prøv din lokale computerbutik, der kan du garanteret købe en adapter (3
pins->4 pins).
Der er en ting jeg ikke forstår. Du skriver at køleren fik strøm fra et 4
pins stik, yderligere skriver du at køleren kun har 3 ledninger, hvordan
passer det i et 4 pins stik.
Du kunne tjekke om der ikke på det nye motherboard er et stik der hedder
cpu-fan.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Henrik

Dato : 11-03-02 19:56

Brug et udtag fra strømforsyningen og nøjes med at bruge den røde og sorte.
Altså rød til rød og sort til sort.

Henrik

Fra : CopyCat

Dato : 11-03-02 22:25

> Brug et udtag fra strømforsyningen og nøjes med at bruge den røde og
sorte.
> Altså rød til rød og sort til sort.

Hmm ., er det ikke kun 5 Volt ., ?

Frank .,