Bærbar hvad fanden er godt i krig?
Fra : Cybercore

Dato : 10-03-02 18:16

Da jeg står og skal til Kosovo til august, har jeg besluttet at købe en
bærbar. Men hvad fanden skal man vælge? Den bærbare skal primært bruges til
at spille på, men hvilke bærbare kan trække de tunge 3d spil? Jeg har kigget
på både dell og Compaq bærbare, men det er svært at finde ud af hvilke
bærbare der er gode. Derfor søger jeg lidt hjælp til at finde ud af hvilken
bærbar der er den rigtige til spil. Er der nogen der har erffaringer med 3d
spil på bærbar, vil jeg gerne høre dem.

På forhånd tak

BMJ

Fra : Gichael

Dato : 10-03-02 18:37

Hvilken pris gruppe??

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-03-02 18:42

"Cybercore" <Musial@post.tele.dk> skrev....

> [...]
> købe en bærbar. Men hvad fanden skal man vælge? Den bærbare skal
> primært bruges til at spille på, men hvilke bærbare kan trække

Bærbare er generelt ikke særligt gode til 3D spil. Det er LCD skærmen
der er problemet. Går ikke udfra du har mulighed for/råd til at slæbe
en skærm med

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : El Capitano

Dato : 10-03-02 18:46

Jeg har selv haft glæde af en Dell Latitude CPxJ dernede.
God tur
Venlig hilsen
Bjarne
EC

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-03-02 18:47

On Sun, 10 Mar 2002 17:41:56 GMT, "Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk>
wrote:

>Bærbare er generelt ikke særligt gode til 3D spil. Det er LCD skærmen
>der er problemet. Går ikke udfra du har mulighed for/råd til at slæbe
>en skærm med

Du skal da bare købe en med TFT-skærm.

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Fra : Esben

Dato : 10-03-02 18:52

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal da bare købe en med TFT-skærm.

Det er da osse en LCD skærm så.

--
Esben

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-03-02 18:52

On Sun, 10 Mar 2002 18:52:19 +0100, "Esben" <sordiahp@hotmail.com>
wrote:

>Det er da osse en LCD skærm så.

Nå ja, jeg blander det sammen, undskyld. Jeg tænkte på den der
ISDN-skærm (hehe) eller hvad den nu hedder :)

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-03-02 22:11

Lars Stokholm skrev:

> Nå ja, jeg blander det sammen, undskyld. Jeg tænkte
> på den der ISDN-skærm (hehe) eller hvad den nu hedder :)

Hehe, DSTN (som dog skodder lige så meget som ISDN) ...

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-03-02 22:19

On Sun, 10 Mar 2002 22:11:19 +0100, "Peter Bjerre Rosa"
<Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

>Hehe, DSTN (som dog skodder lige så meget som ISDN) ...

Nåja, det var det :)

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Fra : Peter T.

Dato : 10-03-02 23:56

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in news:Xns91CDBE3E4C68FKENTOLDHOJ@
212.54.64.135:

> Bærbare er generelt ikke særligt gode til 3D spil. Det er LCD skærmen
> der er problemet. Går ikke udfra du har mulighed for/råd til at slæbe
> en skærm med

Min 14" tft-plade på min Dell følger da fint med i alle 3D-spil.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-03-02 06:41

"Peter T." <n@d.a> skrev....

> Min 14" tft-plade på min Dell følger da fint med i alle 3D-spil.

Hvordan har du løst problemet med de digitale krystallers relativt
høje svartider, som normalt betyder at f.eks. hurtige 3D action
scener bliver forvrænget eller 'streaked'(kan ikke lige finde et
passende dansk udtryk)?

Fra : Peter T.

Dato : 11-03-02 09:38

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in news:Xns91CE44073BD7EKENTOLDHOJ@
212.54.64.135:

> [...]
> høje svartider, som normalt betyder at f.eks. hurtige 3D action
> scener bliver forvrænget eller 'streaked'(kan ikke lige finde et

Det har jeg ikke løst og kommer heller ikke til det. ;) Men jeg havde
klart forventet at tft-skærmen, var langsommere pga. eftergløden i
krystallerne, men er blevet positivt overrasket. Jeg vil formode at
udviklingen gør at de er blevet hurtigere med tiden.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-03-02 19:13

"Cybercore" <Musial@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvilken
> bærbar der er den rigtige til spil. Er der nogen der har erffaringer med

Efter sigende skulle Dell være kongen blandt bærbare

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Esben

Dato : 10-03-02 19:24

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilken
> 3d
> >
> Efter sigende skulle Dell være kongen blandt bærbare

Tænk, jeg troede det var IBM og HP.

--
Esben

Fra : Christian Catu

Dato : 10-03-02 21:24

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk, jeg troede det var IBM og HP.

Skyd ham der bildte dig det ind

Fra : ~~Martin~~

Dato : 10-03-02 22:19

> Skyd ham der bildte dig det ind

IBM Thinkpad styrer....

Dell er nu ganske godt. Min Dell Inspiron virker upåklageligt.

-Martin

Fra : Søren Friis

Dato : 11-03-02 17:16

> Skyd ham der bildte dig det ind

Hmm... IBM Thinkpad er efter min mening i den absolutte topklasse! Virkelig
gedigen kvalitet!

/SF

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-03-02 23:27

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk, jeg troede det var IBM og HP.

Hvis du skal have rå 3d preformance kommer du nok ikke uden om en Dell. De
stopper nogle ret heftige grafikkort i deres laptops.
Jeg har en HP Omnibook 6000 og er rigtig glad for den. Den virker ganske
solid og der er ingen problemer med den soever..

/Dennis

Fra : Peter Thornton

Dato : 10-03-02 19:51

Hej..

Min Dell Inspiron 8100 er ganske udemærket og spille på, ingen problemer med
skærm opdatering. Der sidder et Geforce2Go i og det klare udemærket de
fleste spil.

MVH

Peter

Fra : mofo

Dato : 10-03-02 22:21

> Min Dell Inspiron 8100 er ganske udemærket og spille på, ingen problemer
med
> skærm opdatering. Der sidder et Geforce2Go i og det klare udemærket de
> fleste spil.

enig!

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-03-02 08:15

Der er kun et valg til dine behov, med mindre den også skal lille .

Dell Inspiron 8200 med P4 Cpu & Geforce4 440MX.

Mere heftig bærbar får du ikke

Fra : Seth

Dato : 11-03-02 08:58

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> Der er kun et valg til dine behov, med mindre den også skal lille .
>
> Dell Inspiron 8200 med P4 Cpu & Geforce4 440MX.
>
> Mere heftig bærbar får du ikke

LifeTech har lige lanceret en P4 1.8 ghz bærbar med 256 mb ram, Radeon
Grafikkort og en helvedes masse andet...incl. firewire.
Pris ca. 18.000.

Så den hos SquareTech i Århus

Seth

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-03-02 09:39

<--------------->
> LifeTech har lige lanceret en P4 1.8 ghz bærbar med 256 mb ram, Radeon
> Grafikkort og en helvedes masse andet...incl. firewire.
> Pris ca. 18.000.
<--------------->

Så skal man bare være sikker på det er en rigtig mobil cpu (med speed step)
der er i den, i mange lowend bærbar bruger de alm. cpu'er det er noget som
for eks. kan mærkes på batteri levetiden

Syntes nu stadigvæk ikke der er noget som kan hamle op med dell "Kvali"

Dell's P4 starter ved ca. 19.000,-

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 11-03-02 13:27

Seth skrev:

> LifeTech har lige lanceret en P4 1.8 ghz bærbar med 256 mb ram, Radeon
> Grafikkort og en helvedes masse andet...incl. firewire.
> Pris ca. 18.000.

Der er endnu ikke kommet en mobile P4 1.8 GHz på market, så det er en
ganske almindelig P4 processor der sidder i, så den bruger væsentlig
mere strøm, og den bliver om mere varm = blæser støj.

Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags
ting, og det er genier der derved får ideen til revolutionerende
opfindelser eller opdagelser"

Fra : Seth

Dato : 11-03-02 16:05

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> wrote in message
> Der er endnu ikke kommet en mobile P4 1.8 GHz på market, så det er en
> ganske almindelig P4 processor der sidder i, så den bruger væsentlig
> mere strøm, og den bliver om mere varm = blæser støj.

Vil lige indskyde at vi testede den i 5 timer og den kunne overhovedet ikke
høres...
Mht. batteri, så skulle det "vidst" også være et af de nyeste High-end
batterier...kan ikke lige huske navnet, da jeg er mere til stationære.

Seth

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-03-02 17:08

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev

> Der er endnu ikke kommet en mobile P4 1.8 GHz på market, så det er en
> ganske almindelig P4 processor der sidder i, så den bruger væsentlig
> mere strøm, og den bliver om mere varm = blæser støj.

Jo, Intel har skam lanceret mobile P4. Se evt. www.dell.dk

mvh
Peter

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-03-02 21:28

<--------------->
> Jo, Intel har skam lanceret mobile P4. Se evt. www.dell.dk
<--------------->

Det er vi skam klar over , Intel har bare ikke lanceret P4 1800, men en
1600 & en 1700 Mhz.
så den omtalte LifeTech er ikke en mobil P4 cpu med mindre den er
overclokket

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 11-03-02 21:58

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message

> "Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev

> Jo, Intel har skam lanceret mobile P4. Se evt. www.dell.dk
Kenneth skrev at der ikke var frigivet en 1.8Ghz P4 mobile - Dell's er
1.6Ghz!

/Lars

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-03-02 10:38

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev

> Kenneth skrev at der ikke var frigivet en 1.8Ghz P4 mobile - Dell's er
> 1.6Ghz!

Ups - en smutter. Jeg må nok hellere lære at læse folks indlæg, før jeg
svarer på dem

mvh
Peter

Fra : CopyCat

Dato : 11-03-02 17:31

> Da jeg står og skal til Kosovo til august, har jeg besluttet at købe en
> bærbar. Men hvad fanden skal man vælge?

Well ., hvis det var mig ., ville jeg helt sikkert vælge en "Industri
Maskine" ., som fx den asus lavede for nogle år siden ., den kan du tage med
u i felten ., ., og hvis den bliver beskidt kan du vaske den i en bæk ., du
kan klodse en GD op på den ., og hvis du skulle være uheldig at tabe den .,
så klarer den fald på 6 meter ., så vidt jeg husker .,
altså en gedigen kvalitet ...
Ved ikke om de er lavet i nyere tid ., dvs. med større processor .,

BITING: er sikker på at IBM tager føringen hvad angår kvalitet ., men En
dell er også lidt billigere .,

Frank .,

Fra : Smart@ss

Dato : 11-03-02 19:43

> [...]
hvilken
> bærbar der er den rigtige til spil. Er der nogen der har erffaringer med

Lyder ikke betryggende at vi sender folk til Kosovo, der tror der er krig
???:)
@ngelo

Fra : Nano**

Dato : 11-03-02 22:01

> [...]
hvilken
> bærbar der er den rigtige til spil. Er der nogen der har erffaringer med

på:
http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/local/topics/gen_com.htm

står der hvadfor en der er god til gaming

Fra : El Capitano

Dato : 13-03-02 20:17

> på:
> http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/local/topics/gen_com.htm
>
> står der hvadfor en der er god til gaming

Som jeg skrev til dig i starten af denne tråd, føler jeg nu gennem læsning
af denne lange tråd, at jeg en gammel kaptajn med erfaring med min Dell
Latitude i felten stadig holder, selv efter den blev tabt fra dækket af en
PMV.

Jeg er stadig glad for min gamle Latitude med ridser fra kampes hede. Når
den en gang skal udskiftes bliver det til en ny Dell.

Venlig hilsen
EC