hvor henter man funktionens navn..
Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 10-03-02 15:02

[BAGGRUND]
se.. jeg er igang med at lave en "eksempel" side på min server, så man kan
lave en funktion og derefter bare gå ind på en anden side med funktionens
side url i en variabel (eksempel.php?kilde=script.php)

[OPGAVEN]
eksempel.php skal finde "function foo(arg 1, arg 2, arg n)" som ligger i
script.php, derefter skal den skrive "foo" i en variabel ved navn
"$FuncName" og alle argumenternes navne (dvs. arg 1 og ikke hvad indholdet
af arg 1 er..) og ligge dem i variablerne "$argument1", "$argument2",
"$argumentN".

[SPØRGSMÅL]
kan man det?.. eller ser jeg bare fremtidsplaner i PHPs historie?

--
Steen Nielsen
http://www.msdesign.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-03-02 15:22

"Steen (MSDesign.dk)" <steen@msdesign.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
indholdet
> af arg 1 er..) og ligge dem i variablerne "$argument1", "$argument2",

Er det ikke bare et spørgsmål om at læse script.php igennem med et
regular expression?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 10-03-02 15:46

> Er det ikke bare et spørgsmål om at læse script.php igennem med et
> regular expression?

hehe... jo det er det jo faktisk bare... det har jeg slet ikke tænkt
på....siddet og kigget alle mulige sider igennem i manualen...

men så er mit nye spørgsmål...hvordan gør man det?...
jeg er ikke stærk i regex, jeg bliver sku altid forvirret af alle de crazy
tegn man skal bruge

Fra : Svenne Krap

Dato : 10-03-02 16:15

On Sun, 10 Mar 2002 15:01:45 +0100, "Steen \(MSDesign.dk\)"
<steen@msdesign.dk> wrote:

> [...]
>"$argumentN".
>
>[SPØRGSMÅL]
>kan man det?.. eller ser jeg bare fremtidsplaner i PHPs historie?

Må man spørge, hvad du vil opnå? Den beskrevne metode lyder mildest
talt lidt suspekt.

Svenne
--
Job-offerings with more than a googolplex* USD a year are instantly accepted.
* = http://www.fpx.de/fp/Fun/Googolplex/

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 10-03-02 16:29

suspekt??...hmm

anyway..det må du da gerne...
det er fordi jeg som beskrevet vil lave en "eksempel producent", så jeg ikke
skal lave 2 sider hver gang jeg laver en funktion for at teste den...
for jeg laver funktioner i en mappe og eksempel siderne i en anden mappe....
såå...

du må da gerne se hvad jeg vil opnå.... (den er altså ikke særlig
brugervenlig.. bare så du er klar over det..)
http://212.242.181.102/brugbart/ (hvis den er online når du endelig gider se
på den.... )

det er også kun til eget forbrug....indtil videre...
for tænk nu hvis jeg sidder på en pc et eller andet sted i verden.. og jeg
så kommer i tanke om noget php jeg kan bruge... så ville jeg da gerne lige
se om det jeg lavede virkede... kun ved brug af en online editor.. (som jeg
også har lavet...)

Fra : Svenne Krap

Dato : 10-03-02 17:16

On Sun, 10 Mar 2002 16:29:27 +0100, "Steen \(MSDesign.dk\)"
<steen@msdesign.dk> wrote:

> [...]
>for jeg laver funktioner i en mappe og eksempel siderne i en anden mappe....

Dvs. noget automatisk dokumentation ? Så er du nødt til at parse filen
igennem selv.

>du må da gerne se hvad jeg vil opnå.... (den er altså ikke særlig
>brugervenlig.. bare så du er klar over det..)
> [...]

Tænk lige lidt på sikkerhed... :

http://212.242.181.102/brugbart/vis_kilde.php?side=../../../windows/win.ini

> [...]
>se om det jeg lavede virkede... kun ved brug af en online editor.. (som jeg

Ahh.. jeg troede du var ved at lave noget "fornuftigt" i stedet for at
lege...

I øvrigt, sindssygt lave priser i har... :)

Stort site ? 2-10.000 kroner ?
De fleste af de sites jeg bygger ligger 20k+ i pris.

Svenne

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 10-03-02 17:23

huh??... sikkerhed... ??..hvad er det?
arj.. den her fuckmaskine indeholder sku ikke noget folk ik' må pille ved...
undtagen mine HP filer...

men har du da et forslag til hvordan man gør??... er villig til at lære

hvad skulle der være af fornuftige ting??... jeg er jo (næsten) lige begyndt
på PHP... og har ikke nok forstand på det til at lave
hackingsystemer...(endnu) HA!.. jeg kan ikke engang få MySQL til at virke
ordenligt...

well.. ang. de priser... i know they are low... men det er også kun for html
sider... ikke noget med PHP/ASP/database/grafik .... det kommer så ekstra
oveni... og det får man også af vide med det samme man kontakter os....

(ang. det dejlige grønne design vi har på msdesign.dk.... det var en
nødløsning vi lige lavede... men er igang med en STOR opdatering af det...)