USB netkort
Fra : John Smith

Dato : 10-03-02 14:56

Mit 10-Mbit USB netkort overfører data alt for langsomt. Noget i retningen
af 150 kB/s.
Kan det være USB-porten der skal sættes op til at give denne enhed mere
båndbrede eller hva?
Der er ikke andre USB-enheder der optager båndbrede, så jeg burde jo være i
stand til at overføre med 10 Mbit!?
PC'en kører med win98 hvis det skulle være der, problemet ligger!?

Dr. Smith

Fra : Søren Friis

Dato : 10-03-02 15:47

Måske er det bare dine netværks protokoller....

har du prøvet at måle på en FTP forbindelse?

/SF

Fra : John Smith

Dato : 10-03-02 16:03

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> wrote in message
> Måske er det bare dine netværks protokoller....
>
> har du prøvet at måle på en FTP forbindelse?
>
> /SF

Hvad mener du med at måle på en FTP-forbindelse? Måle overførselshastigheden
når jeg henter filer over Internet eller fra en FTP-server?

Det er over LAN problemet ligger. Min Internetforbindelse er ikke over 150
kB/s.

Fra : Thomas

Dato : 10-03-02 16:23

"John Smith" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg henter filer over Internet eller fra en FTP-server?
> Det er over LAN problemet ligger. Min Internetforbindelse er ikke over 150

Prøv at connecte til en FTP i dit LAN og se hvad hastigheden så siger. Jeg
tror det er det der menes.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Søren Friis

Dato : 10-03-02 17:20

> Prøv at connecte til en FTP i dit LAN og se hvad hastigheden så siger. Jeg
> tror det er det der menes.

Præcis

Sæt en FTP server op på en af maskinerne i dit LAN fx ServU FTP, og prøv så
at hente derfra.
/SF

Fra : John Smith

Dato : 10-03-02 22:31

> [...]
>
> Præcis
>
> Sæt en FTP server op på en af maskinerne i dit LAN fx ServU FTP, og prøv

Når jeg logge på FTP serveren sker det via Internettet, dvs hastigeheden er
derefter. Hvis jeg slukker modemet kan PC'en med USB-netkortet ikke længere
logge på serveren (begge computere logger på Internettet med samme modem via
en hub).
Det underlige er at de begge kan "se" hinanden selvom Internettet ikke er
tilsluttet!?
Jeg har både TCP/IP og IPX/SPX protokoller installeret, så hvad kan
problemet være?

Fra : Brian Hansen

Dato : 11-03-02 09:15

> Jeg har både TCP/IP og IPX/SPX protokoller installeret, så hvad kan
> problemet være?

Fjern IPX/SPX protocollen, den skal du ikke bruge med mindre du køre på
noget Novell.

Brian

Fra : John Smith

Dato : 11-03-02 18:36

> Fjern IPX/SPX protocollen, den skal du ikke bruge med mindre du køre på
> noget Novell.
>

> Brian

Jeg vil da vove at påstå, at der findes både spil og applikationer der
anvender IPX/SPX protokollen.

Dr Smith

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 12-03-02 09:02

John Smith wrote:

> Jeg vil da vove at påstå, at der findes både spil og applikationer der
> anvender IPX/SPX protokollen.

Korrekt, men så er det vist så gamle nogle spil, at de ikke er værd at
spille.
MAO hvis spillet ikke understøtter TCP/IP, så er det noget gammelt l...
Jeg har engang lavet en test med at kopiere en 50 MB fil.
Hvis IPX/SPX var installeret, tog det 10 gange så lang tid at kopiere
den, end hvis der udelukkende var TCP/IP installeret.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.