mellem himmel og jord
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 10-03-02 14:36

Hej

Kan I huske Uri Geller - israeleren der kunne få ure til at gå og bøje skeer
med to fingre. Og meget andret. Det er jo efterhånden mange år siden. Hvor
meget af det var fup - det hele?

Er clairvoyance fup eller fakta - videnskabeligt set.

Hilsen Bo

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-03-02 15:19

Bo Jørgensen skrev:

> Er clairvoyance fup eller fakta - videnskabeligt set.

Mig bekendt er clairvoyance ikke videnskabeligt bevist, men derfor
behøver det ikke at være fup, vi kan bare ikke sige at det er fakta.

// Klaus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-03-02 15:42

Bo Jørgensen skrev:

>Kan I huske Uri Geller - israeleren der kunne få ure til at gå og bøje skeer
>med to fingre. Og meget andret. Det er jo efterhånden mange år siden. Hvor
>meget af det var fup - det hele?

Ja.

Hvis han havde fortalt, som sandt var, at han var tryllekunstner,
ville der ikke have været noget galt med hans forestilling. Han
nægtede tryllekunstnere adgang til sine shows. Alle hans numre er
da også udført mange gange siden af ærlige tryllekunstnere.

>Er clairvoyance fup eller fakta - videnskabeligt set.

Definér "clairvoyance".

--
Bertel

Fra : Per A. Hansen

Dato : 10-03-02 19:27

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> skrev i en
> [...]
skeer
> med to fingre. Og meget andret. Det er jo efterhånden mange år siden. Hvor

Ja.
Bøjning af skeer kunne være fordi de var forsynet med
en metallegering, der smelter v. ca. 40 gr. Det er ingen sag for en
tryllekunstner.

Per A. Hansen