Jeg er blevet angrebet!!
Fra : Poul Andersen

Dato : 10-03-02 14:10

Hej gruppe,

Jeg har installeret Norton Internet Security 2002, og har lige fået en
meddelelse om, at jeg er blevet angrebet, men at angrebet er blevet
blokeret.
Samtidig fik jeg et nummer/tal, som jeg mener må være hackerens IP-adresse:

Hvad gør jeg fornuftigst med det?

VH
Poul

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 10-03-02 14:18

Poul Andersen, du skrev:

> Hvad gør jeg fornuftigst med det?

Glemmer det.

--
Henrik

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-03-02 14:28

"Poul Andersen" <paogba@oncable.dk> writes:

> [...]
>blokeret.
>Samtidig fik jeg et nummer/tal, som jeg mener må være hackerens IP-adresse:

Glemmer dem og glæder dig over, at din sikkerhed øjensynlig er god
nok.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-03-02 14:41

Poul Andersen wrote:

> [...]
> blokeret.
> Samtidig fik jeg et nummer/tal, som jeg mener må være hackerens IP-adresse:

Da din firewall tilsyneladende kun giver dig nogle
sparsomme oplysninger, som du alligevel ikke er helt
sikker på hvad betyder, kan du lige så godt bare
ignorere det.

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 10-03-02 15:12

"Poul Andersen" <paogba@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> blokeret.
> Samtidig fik jeg et nummer/tal, som jeg mener må være hackerens

Glemmer det og lærer noget om netværk og sikkerhed, så du kan få glæde af
din firewall.

mvh
db

Fra : Henrik Boegh

Dato : 10-03-02 16:30

Poul Andersen told the rest of dk.edb.sikkerhed:

[...]

> Hvad gør jeg fornuftigst med det?

Læser det rette punkt i gruppens OSS hvor det er besvaret ret præcist:
http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#reaktion

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/?index=usenet
"Usenet hasn't any relevance these days. There is to much noice"

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 10-03-02 16:51

Henrik Boegh wrote:

> --
> H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/?index=usenet
> "Usenet hasn't any relevance these days. There is to much noice"
> -- Eric S. Raymond (found of the OpenSource Initiative)

Citerer du ham korrekt? Jeg ville tro det burde være "too" i stedet for
"to", "noise" i stedet for "noice", og "founder" i stedet for "found"?

-- Ole

Fra : Poul Andersen

Dato : 10-03-02 19:31

"Ole Michaelsen" <omic+usenet3@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Citerer du ham korrekt? Jeg ville tro det burde være "too" i stedet for
> "to", "noise" i stedet for "noice", og "founder" i stedet for "found"?
>
> -- Ole

Nemlig!
Og hvad kan man så lære af det?
At man ikke bare skal omgive sig med smarte citater, som man ikke engang kan
citere korrekt!
Meget flovt!

Poul
EOD

Fra : Henrik Boegh

Dato : 10-03-02 19:39

> [...]

> Nemlig!
> Og hvad kan man så lære af det?
> At man ikke bare skal omgive sig med smarte citater, som man ikke

Jeg syntes du reagerer meget kraftigt på en fejl i en signatur.
Føler du dig på nogen måde trådt på af mit tidligere indlæg (i
<news:3c8b5aaf$0$37710$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>) eller er du
bare generelt meget nærtagende?

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/?index=usenet
"She was a good enough reason for a party"

Fra : Poul Andersen

Dato : 10-03-02 19:59

"Henrik Boegh" <henrik@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg syntes du reagerer meget kraftigt på en fejl i en signatur.
> Føler du dig på nogen måde trådt på af mit tidligere indlæg (i

Overhovedet ikke,-
Jeg håber blot du forstår, at det er svært for mange at modtage et "godt
råd" i den rette ånd
og med den tillid, som du formodentlig forventer, når der er tre åbenlyse
fejl i det
du skriver.

Venligst
Poul
Stadig EOD, du må såmænd gerne svare privat.

Fra : Henrik Boegh

Dato : 10-03-02 21:07

> [...]

> "godt råd" i den rette ånd
> og med den tillid, som du formodentlig forventer, når der er tre

Du lægger alt for meget i signaturen. Signaturen har som sådan intet
med indlægget at gøre og kan praktisk taget indeholde alt - hvad enten
subject og gruppe måtte være.
Personligt ser jeg ikke selv hverken min eller andres signatur, men har
den med for at kunne inkludere en let læselig genvej til min
hjemmeside, og dermed skabe en måde hvorpå folk kan komme i kontakt med
mig på.

> Venligst
> Poul
> Stadig EOD, du må såmænd gerne svare privat.

IMO ikke EOD men OT så der er FUT'et til d.a.netikke

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/?index=usenet
"Den bedst udrustede overlever..."

Fra : Henrik Boegh

Dato : 10-03-02 19:37

Ole Michaelsen told the rest of dk.edb.sikkerhed:

[...]

> Citerer du ham korrekt?

Det skal jeg ikke helt kunne udtale mig om. Citaterne bliver hentet fra
en fortune[1]-fil hvorfra flere har skriveadgang. Jeg kontrollerer ikke
altid selve citatern - det bliver sådan en slags mentale batchjobs :)
Men tak fordi du gjorde mig opmærksom på det - det skal selvfølgelig
rettes.

[1]: http://www.rt.com/man/fortune.6.html

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/?index=usenet
"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open"

Fra : Truti

Dato : 11-03-02 15:25

Hvis du ikke her mere forstand på det end hvad det lyder til gør du ingen
ting....
Norton produkter kan ikke beskytte meget faktsik er de meget dårlige... og
det kan ligeså godt være en der bare har pinget dig. Man skal være meget
forsigtige med den salgs....

Chrisoffer Hjortlund (-Truti-)
HP: http://home1.stofanet.dk/truti/