Setcookie virker ikke
Fra : Christian

Dato : 10-03-02 11:58

Hej,
jeg kan ikke få gemt en cookie, efter at jeg har uploaded mine filer til min
udbyder.
Når jeg lægger dem ud på min egen server, virker det godt nok.

Jeg har fundet denne side
http://azero.dk/?/support/programmering/php/register-globals/ hos min
udbyder, hvor de skriver om register_globals, men det siger mig ikke så
meget, da php er nyt for mig.

Det er muligvis pga. dette, at det ikke virker, men er der en, der ka' give
mig en (forståelig) opskrift på, hvad det er jeg skal gøre?

Mvh Christian
PS: phpinfo kan ses her: http://www.helsinge-mc.dk/phpinfo.php

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-03-02 11:07

On Sun, 10 Mar 2002 10:57:56 -0000, "Christian" <eky@tiscali.dk>
wrote:

>Det er muligvis pga. dette, at det ikke virker, men er der en, der ka' give
>mig en (forståelig) opskrift på, hvad det er jeg skal gøre?

Har du en URL til en af dine sider, der prøver at sætte en cookie, og
senere prøver at udskrive den?

Giv også gerne et link til PHP-kildeteksten.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian

Dato : 10-03-02 12:26

Filen hvor jeg sætter cookien hedder set_kage.php og indeholder
<?php
SetCookie("TestCookie","yes",time()+3600); /* expire in 1 hour */
echo "Kagen er gemt";
?>

Filen hvor jeg læser den hedder get_kage.php og indeholder
<?php
error_reporting (E_ERROR | E_PARSE);
if($TestCookie=="yes")
{echo "Kagen er sat";
}
else
{echo "kagen er ikke sat";
}
?>

Jeg tror ikke det ka' blive mere simpelt, og det virker jo også på min egen
server, men ikke hos min udbyder.

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-03-02 17:19

"Christian" <eky@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> echo "Kagen er gemt";
> ?>
>
> Filen hvor jeg læser den hedder get_kage.php og indeholder

Indsæt:
$TestCookie = $HTTP_COOKIE_VARS['TestCookie'];
eller
$TestCookie = $_COOKIE['TestCookie'];
afhængig af hvilken PHP version du kører.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Allan E

Dato : 10-03-02 17:26

> if($TestCookie=="yes")

Når man i opsætningen har sat register_globals = Off, betyder det at man
ikke længere bare kan tilgå en varabel ved at sætte et $ foran, som du gør
her i eksemplet ovenfor. Du er derfor nødt til specifikt at fortælle php
hvor din variabel ligger. I dette tilfælde er det en cookie-variabel, og du
kan derfor tilgå den blandt din http-cookie-arrayet som hedder:
$HTTP_COOKIE_VARS
Dvs at din get_kage.php skal se således ud:

<?php
error_reporting (E_ERROR | E_PARSE);
if($HTTP_COOKIE_VARS['TestCookie']=="yes")
{echo "Kagen er sat";
}
else
{echo "kagen er ikke sat";
}
?>

Hvis det havde været en POST-variabel skulle du hente den i $HTTP_POST_VARS
etc.

Håber du forstår lidt af det

Mvh Allan E

Fra : Christian

Dato : 10-03-02 20:53

Hej Per og Allan,
nu har jeg prøvet begge jeres forslag, men ingen af dem gør nogen forskel.

Når jeg kigger på http://www.helsinge-mc.dk/phpinfo.php kan jeg se at
REGISTER_GLOBALS er sat til ON, så jeg tror ikke problemet er at læse
cookien, men at få den sat.

Håber I har flere forslag.

Fra : Christian

Dato : 11-03-02 07:26

Underligt, nu har jeg prøvet at kalde koden fra arbejdet, og her dannes
cookien godt nok. Det er altså kun fra min maskine der hjemme, det ikke
virker.

Ka' det mon være noget med browser version eller opsætning?

I er velkomne til at prøve om det virker for jer på adressen
www.helsinge-mc.dk/kage.htm

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-03-02 08:31

Christian wrote:
> Ka' det mon være noget med browser version eller opsætning?

Hvordan sætter du cookien?

> I er velkomne til at prøve om det virker for jer på adressen
> www.helsinge-mc.dk/kage.htm

Cookie-delen virker fint her.
Konqueror 2.2.2

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Allan E

Dato : 11-03-02 17:10

"Christian" <i3440@dialip.csc.dk> wrote in message
> [...]
> virker.
>
> Ka' det mon være noget med browser version eller opsætning?

Det kunne godt tyde på at din browser er sat op til at afvise cookies...
Tjek din internetinstillinger, under sikkerhed eller Avanceret alt efter
hvilken Browser du bruger....

Det virker fint her også

Mvh Allan E

Fra : Christian

Dato : 12-03-02 07:11

> Det kunne godt tyde på at din browser er sat op til at afvise cookies...
> Tjek din internetinstillinger, under sikkerhed eller Avanceret alt efter
> hvilken Browser du bruger....

Nu har jeg lavet lidt flere forsøg på forskellige maskiner, og der hvor det
ikke virker, kører jeg Win2000 og IE6.0.
Jeg har checket internet indstillinger, og de er sat til at acceptere
cookies (under Privacy i IE6.0)
Mvh Christian