duplicate movieclip
Fra : Brian Jensen

Dato : 10-03-02 00:11

Jeg vil lave et textfield hvori man skriver antallet af gange man vil se et
movieclip på scenen.Så trykker man på opdater og det valgte antal movieclips
kommer i forlængelse af hinanden.
Jeg er godt klar over man bruger actionscript, men er der en klog gut her
der kan komme det nærmere ??

mvh

brian

Fra : Bo Dudek

Dato : 10-03-02 10:51

>Jeg vil lave et textfield hvori man skriver antallet af gange man vil se et
>movieclip på scenen.Så trykker man på opdater og det valgte antal movieclips
>kommer i forlængelse af hinanden.
Jo, dit textfelt skal selvfølgelig være af typen input og have et
variabelnavn - i mit tilfælde kalder vi det for antal_clips, og dit MC
skal naturligvis have et instance navn på scenen - her navnet film1.

Når man klikker på din knap (OnRelease) skal der køres en for-sætning,
som skal gennemkøres sålænge din tæller er mindre end antal_clips.
Forvirrende?? Noget a la det her (ikke testet)

on (release) {
for (i=1; i<antal_clips; i=i+1) {
duplicateMovieClip (_root.film1, i, 0);
}
}

Dertil kommer naturligvis, at du skal bruge en
setProperty();
til at bestemme placeringen af dit kopierede MC; denne skal
selvfølgelig puttes ind i for-sætningen - og så burde det spille :)

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)