Prime Print server
Fra : X-man

Dato : 09-03-02 18:24

Jeg har en lille printserver til at sætte til printeren HP og så netkabel i
switsen men hvordan får man det op at køre
Hilsen Heidi

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-03-02 00:09

> Jeg har en lille printserver til at sætte til printeren HP og så netkabel
> switsen men hvordan får man det op at køre

Der står slet ikke noget i manualen om det?

Normal skal du bruge et specielt program for at få fat i print-serveren
første gang og så tildele den en IP-adresse og iøvrigt konfigurere den. Det
følger med print-serveren, men ellers burde du kunne downloade det hos HP.

Kim Jensen
newscaster.dk - nyheder i din TaskBar eller via email

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-03-02 00:10

> ...følger med print-serveren, men ellers burde du kunne downloade det hos
HP.

Hos Prime - producenten af print-serveren - skulle det naturligvis være.
Beklager fejlen.

Fra : Kilroy rules

Dato : 10-03-02 18:20

Vedr. prime, her kan du købe printservere som ikke kan kører TCP/IP... så
check lige det på kassen først!

Men uanset havd du har, så start med at tilføje klienten til Netware, under
windows netværkskonfiguration!
(her skulle den gerne tage IPX protokollen med!)

Når du har installeret dette, og genstartet din PC, skulle du kunne se
printserveren med den netværks monitor der følger med Printserveren.

Her kan du konfigurerer den, evt. til TCP/IP, men hvis du ikke har en af dem
som understøtter dette, så giver du den bare et navn ovs... også beholder du
IPX protokollen i dit netværk.

Har selv en af dem uden TCP/IP, og har derfor IPX i min windows... og dette
kører helt uden problemer sideløbende med TCP/IP.

KG