Begynder spørgsmål:
Fra : Andre

Dato : 09-03-02 17:57

Jeg er total nybegynder med PHP, men jeg har da fået det installeret, så nu
er jeg klar til at gå igang, jeg har dog nogle spørgsmål, som jeg håber
nogle vi svare på:

1) Access:
Er det muligt (og nemt) at arbejde med data fra og til Access evt. via SQL
og ODBC ??

2) Login:
Durer det til noget at anvende .htaccess til at håndtere login sider ??

3) Udviklingsprogram:
Hvilke program kan / bruger "man" til at lave PHP i. Jeg udvikler
hjemmesider i stones og notepad, men notepad vil ikke gemme i .php, så jeg
skal via dos for at omdøbe og det er jeg lidt træt af.

4) "Det hele i php:
Hvad vil det sige at "hele siden er lavet i PHP" som mange skriver. For mig
at se kombinere men det da med alm. HTML og bruger det kun til databasekald
averenceret metoder mv.

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-03-02 20:10

Andre wrote:
> 1) Access:
> Er det muligt (og nemt) at arbejde med data fra og til Access evt. via SQL
> og ODBC ??

Yeps. ODBC er vejen.

> 2) Login:
> Durer det til noget at anvende .htaccess til at håndtere login sider ??

Ja, det virker fint.

> [...]
> hjemmesider i stones og notepad, men notepad vil ikke gemme i .php, så jeg
> skal via dos for at omdøbe og det er jeg lidt træt af.

De er begge fine til at skrive PHP i. Det med filnavnet er nok bare dig,
der har problemer med notepad. Jeg havde i hvert fald ikke det problem, da
jeg brugte Windows.

> 4) "Det hele i php:
> Hvad vil det sige at "hele siden er lavet i PHP" som mange skriver.

Tjah, det er vel bare noget sludder.

> For
> mig at se kombinere men det da med alm. HTML og bruger det kun til
> databasekald averenceret metoder mv.

Det er vel lavet med en kombination af HTML og PHP, krydet med ting som
CSS, SQL, grafik, javascript osv., så vi er helt enige.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Janus Høi

Dato : 09-03-02 23:24

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> 3) Udviklingsprogram:
> Hvilke program kan / bruger "man" til at lave PHP i.

Jeg bruger et program der hedder PHPEd. Det er jeg godt tilfreds med.
http://www.nusphere.com/products/phpadv.htm

Det er oprindeligt tyrkiskisk, hvor sært det end lyder
Siden er det dog opkøbt af NuSphere.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Rune

Dato : 10-03-02 11:16

> [...]
> hjemmesider i stones og notepad, men notepad vil ikke gemme i .php, så jeg
> skal via dos for at omdøbe og det er jeg lidt træt af.

Øhh jo det vil .. du skal bare ændre fra txt-filer til alle filer .. og
derefter skrive
fuldt filnavn .. eks. "coolstuff.php" :)

/Rune

Fra : Andre

Dato : 11-03-02 12:43

Det gør jeg også, men det virker ikke.