case list:
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-03-02 17:25

Jeg har i en switch-funktion en case der har navnet list.

Hvis jeg skriver:

case list:

kommer der en `')" expected at line..., hvis jeg skriver andet end
list virker det fint ligesom:

case "list":

virker fint.

Hvorfor ? - er list reserveret på en eller anden måde ?=

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Henrik Hansen

Dato : 09-03-02 17:34

Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> wrote:

> [...]
>
> case "list":
>
> virker fint.
>
> Hvorfor ? - er list reserveret på en eller anden måde ?=

søg og du skal finde!

http://dk.php.net/manual/en/function.list.php

--
Henrik Hansen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-03-02 20:10

Henrik Hansen <hhSPAM@fsck.dk> wrote in

> søg og du skal finde!
>
> http://dk.php.net/manual/en/function.list.php

tak - jeg syns ellers jeg søgte uden at finde...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-03-02 22:59

Henrik Stidsen wrote:
> tak - jeg syns ellers jeg søgte uden at finde...

Well, det er da en forklaring på hvorfor netop "list" skiller sig ud. Men
jeg synes nu det er mere interessant at læse her:

http://dk.php.net/manual/en/language.types.string.php

Så er det med "list" pludseligt ligegyldigt. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-03-02 22:22

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in

> [...]
>
> http://dk.php.net/manual/en/language.types.string.php
>
> Så er det med "list" pludseligt ligegyldigt. :)

ligegyldigt er måske så meget sagt, men der er da en del dejlige tips
;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 09-03-02 17:58

> Hvorfor ? - er list reserveret på en eller anden måde ?=

ja det er...
Du ville også se det hvis du havde en ordentlig editor som markerer alle
former for genkendeligt tekst, f.eks HTML-Kit (php skal installeres som
plugin...men nemt), stones webwriter (understøtter ikke PHP..endnu), og så
videre.... der findes mange..

--
Steen Nielsen
http://www.msdesign.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-03-02 20:11

"Steen \(MSDesign.dk\)" <steen@msdesign.dk> wrote in

> [...]
> skal installeres som plugin...men nemt), stones webwriter
> (understøtter ikke PHP..endnu), og så videre.... der findes

Jeg *HAR* en ordentlig editor tak, og det der HTML-Kit *har* jeg
prøvet, det faldt *ikke* i min smag, så hellere Stones TextTool som
jeg bruger nu!

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-03-02 20:14

Henrik Stidsen wrote:
> case list:
[virker ikke]
> case "list":
> virker fint.

Du skal altid markere dine strenge. Nogle gange virker det alligevel, men
det er stadig forkert bare at skrive dem.
Du kan markere strenge med single-quotes, double-quotes eller heredoc
syntax.

$streng = 'single quote';
$streng = "double quote";
$streng = <<< ELEFANT
heredoc syntaxen er god til større tekster, og er rigtig dejlig når der er
masser af single-quotes og double-quotes. Man behøver nemlig ikke escape
nogen af delene.
ELEFANT;

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-03-02 20:09

> Du skal altid markere dine strenge. Nogle gange virker det
> alligevel, men det er stadig forkert bare at skrive dem.
> Du kan markere strenge med single-quotes, double-quotes eller
> heredoc syntax.

Det er jo ikke en streng...
Ifølge PHP manualen skal de ikke markeres:

switch ($i) {
case 0:
print "i equals 0";
break;
case 1:
print "i equals 1";
break;
case 2:
print "i equals 2";
break;
}
http://dk.php.net/manual/en/control-structures.switch.php

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-03-02 20:12

Henrik Stidsen skrev:

> Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in

> Det er jo ikke en streng...
> Ifølge PHP manualen skal de ikke markeres:
>
> switch ($i) {
> case 0:

Det er et heltal, ikke en streng. Jeg tvivler derimod stærkt på, at
"list" er et heltal...

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-03-02 22:29

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in

> Det er et heltal, ikke en streng. Jeg tvivler derimod stærkt på,
> at "list" er et heltal...

hehe, det ka der så være noget om - jeg kan også se de har 'et deres
eksempel med tekststrenge...

btw, hva er der lige sket med http://dk2.php.net ? ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 09-03-02 22:50

On Sat, 09 Mar 2002 21:28:52 GMT
Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> wrote:

> btw, hva er der lige sket med http://dk2.php.net ? ;)

Webpartner A/S har rystet posen...

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-02 22:13

Andreas Kleist Svendsen <usenetnospam@nau.dk> wrote in

> Webpartner A/S har rystet posen...

ja det tror jeg på, de emailadresser de opgiver som kontaktadresser
bouncer...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt