Kan det skyldes jumperne ... ???
Fra : Dr. Koch

Dato : 09-03-02 16:13

Hej
Jeg har en computer som genstarter uden grund... Alt er blevet tjekket....
intet hardware fejler tilsyneladende noget, og jeg har tjekket med alle
versioner af windows (98, ME, 2000, XP). Problemet sker bl.a. når jeg ser
film på computeren, så genstarter den... det hænder også når jeg brænder
cd'er nogle gange...... Der er kommet en ny brænder i + nye ram.... så det
er ikke det....

Mit spørgsmål er så: Kan det skyldes at min bundkort ikke kan klare min
store HD på 60 Gb eller kan det være fordi jumperne ikke er indstillet
ordentligt på harddisken ??

Alle svar modtages med åbne arme..... jeg kan snart ikke mere jeg har prøvet
alt
Konfiguration:
Athlon 750
Epox 7Kxa motherboard
60Gb Maxtor HD
10Gb IBM HD
640 mb ram pc133
Microstar Geforce2 GTS 32mb
plextor 2410a brænder
pioneer CD-rom
USBkort
Sblive player
3com 10mbit netværkskort
Codegen 300W kabinet (strømforsyningen er lige blevet tjekket også)
Windows XP

Plz Help
Med venlig hilsen
Lars Koch Hansen

Dr. Koch

Fra : Henning

Dato : 09-03-02 17:30

On Sat, 9 Mar 2002 16:13:08 +0100, "Dr. Koch" <----lkh79@hotmail.com>
wrote:

>Hej
>Jeg har en computer som genstarter uden grund... Alt er blevet tjekket....

Det kan være alt - defekt MB, ram, psu. Varme?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Leony

Dato : 09-03-02 18:31

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være alt - defekt MB, ram, psu. Varme?

Prøv at tjekke hvor varm den bliver.
Prøv evt at køre cpu burn in:
http://users.bigpond.net.au/cpuburn/
Så får du cpu'en varmet op hurtigt. Hvis den klarer dette kan du udelukke
varme som årsag til genstart.
Hvordan har du testet din strømforsyning, Codegen er ikke kendte for at lave
verdens bedste strømforsyninger.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-03-02 01:21

"Dr. Koch" <----lkh79@hotmail.com> skrev i

> Jeg har en computer som genstarter uden grund... Alt er blevet
tjekket....
> intet hardware fejler tilsyneladende noget, og jeg har tjekket med alle
> versioner af windows (98, ME, 2000, XP).

Prøv at tjekke dine rammoduler med memtest86
(http://www.teresaudio.com/memtest86/)
Melder programmet fejl, er det nok her hunden er begravet.

Ellers prøv at hive dit netkort ud - defekte netkort kan føre til de mest
underlige problemer (spontane genstarter er én af dem)

mvh
Peter