firewire
Fra : ~~Martin~~

Dato : 09-03-02 14:44

Hvis man har f. eks. et digitalt kamera der overfører filer med firewire,
hvad har man så brug for hardware- og softwaremæssigt.
Jeg har tydeligvis slet ikke fattet konceptet.

MVH
Martin

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-03-02 15:23

Du skal have en Firewire indgang. De fåes i forskellige priser, fra noget
nær nul i Creatives lydkort til 7.500 for et prof.
En driver høre der til. Micro$jov levere en med Windows, men normalt bruger
man en Texas.
Videoredigeringssoftwaren er normalt i stand til at styre kameraet, både
optage (i computeren) og lægge tilbage på båndet (hvis kameraet kan det).

Personligt har jeg et Canopus DVRaptor (omtalt i Alt om Data), og bruger
Adobe Premiere.
Og det hele virkede bare første gang det blev sat i og tændt. Det er
efterhånden sjældent det går så nemt, men det gjorde det.

Hvis du er på udkik efter en billig løsning, så har jeg set noget hos
http://www.hd.dk/produkt/index.html I/O kort, men om det dutter til noget
ved jeg ikke.

--
Hilsen