Newsservere m. betaling
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-03-02 14:22

Nu tilbyder min udbyder ikke news, så jeg må betale ved kasse 1.

Det er ok, men hvad kan jeg vælge.

Der skal være alle grupper også de binære og god og pålidelig feed.

Jeg har hørt om claranews til ca. 400 kr. om året og det lyder rimeligt.

Jeg vil da godt fra nogen, der bruger det eller nogen, der kan anbefale
noget andet.

Mark

"After The Matrix, I cannot wear sunglasses. As soon as I put them on,
people recognise me."
Carrie Anne Moss

Fra : Jens

Dato : 09-03-02 14:34

"Mark Thomas Gazel" <mark@nospamgazel.dk> skrev i en meddelelse
> Nu tilbyder min udbyder ikke news, så jeg må betale ved kasse 1.

Det kan jeg ikke forstå, for er din udbyder ikke ArrowNet ?
Se http://www.arrownet.dk/foreninger.html der står: Nyhedsgrupper - adgang
til 30.000 nyhedsgrupper med alverdens diskussionsemner

> [...]
>
> Jeg har hørt om claranews til ca. 400 kr. om året og det lyder rimeligt.
>
> Jeg vil da godt fra nogen, der bruger det eller nogen, der kan anbefale

Eksterne newsservere kender jeg ikke noget til, så der kan jeg ikke hjælpe
dig.

Jens

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-03-02 17:06

> Det kan jeg ikke forstå, for er din udbyder ikke ArrowNet ?

Jo, og jeg har en tæt kontakt med dem, men de er ikke nået så
langt med det. Derudover tilbyder de 30.000 til den tid og
det lyder for mig som noget a la news.cis.dfn.de, hvor
de binære ikke er med.

Hilsen

Mark

Fra : Mogens

Dato : 09-03-02 16:27

On Sat, 9 Mar 2002 14:21:36 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<mark@nospamgazel.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har hørt om claranews til ca. 400 kr. om året og det lyder rimeligt.
>
>Jeg vil da godt fra nogen, der bruger det eller nogen, der kan anbefale

Jeg kan anbefale Easynews ( www.easynews.com )
Hurtig og stabil med alle grupper, inklusive alle de binære.
Det koster $10 pr måned eller pr 6 GB afhængigt af hvor
meget du downloader.
Du kan bruge både newsreader og browser hvilket giver mulighed
for at bruge Download Accelerator til at sætte ekstra fart på.

Jeg har selv brugt Easynews i halvandet år nu og har aldrig
haft det mindste at klage over.

Mvh Mogens

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-03-02 17:07

> [...]
> Du kan bruge både newsreader og browser hvilket giver mulighed
> for at bruge Download Accelerator til at sætte ekstra fart på.

Jeg takker ydmygst. Det skal s'gu tjekkes.

> Jeg har selv brugt Easynews i halvandet år nu og har aldrig
> haft det mindste at klage over.

Det bliver bedre og bedre.

Mark

Fra : Christian Catu

Dato : 12-03-02 20:50

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message

> [...]
> for at bruge Download Accelerator til at sætte ekstra fart på.
>
> Jeg har selv brugt Easynews i halvandet år nu og har aldrig

Det er da monster dyrt i forhold til claranews, hvor man kan hente hvad man
vil for £30 om _året_. Her kan du kun hente 6 GB om måneden for $10, hvilket
jeg får til $120 om året, hvilket er ca 600 kr. dyrere end den anden.
Hvorfor har du ikke skiftet

Fra : Ibrahim

Dato : 16-03-02 12:34

Det er muligt at det er dyrt, men easynews er uovertruffen mht binær
completeness og ikke mindst retention (50+ dage!!!)

Man får jo som regel hvad man betaler for...

Christian Hag

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 11-03-02 11:47

> [...]
>
> Jeg har hørt om claranews til ca. 400 kr. om året og det lyder rimeligt.
>
> Jeg vil da godt fra nogen, der bruger det eller nogen, der kan anbefale

Jeg bruger Clara - og har gjort det lidt over et år. Retention er ca. 2½
dag, max 3 connections og max 60kb/s pr. connection. De var nød til at
indføre cap for et stykke tid siden - news overbelastede deres
internetforbindelse. Completion har jeg ikke nogle tal for - men i de
grupper jeg besøger MEGET høj. Det er meget sjældent at der mangler et
segment - hvis der gør eller det er defekt, er dette typisk også tilfældet
på de andre store og man vil se flere repost requests.

I aftentimerne er det forholdsvist langsomt, men må sige at det også er
forholdsvist stabilt. Du har fordelen af ubegrænset download (hvad man så
kan nå) og det gør det faktisk til en rigtig god service. Jeg kan godt
anbefale den - men man skal bruge en ekstra news server hvis at man mangler
dele. TDC og claranews ser ud til at få news fra samme kilde - mangler er
typisk de samme.

/Steen

Fra : Lovemore

Dato : 26-06-02 00:03

hej

Hvad er Claranews hjemmeside? Synes kun at kunne finde en tysk side,
men det er ikke lige et sprog jeg mestrer for godt :(

hilsen Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-06-02 00:39

Tue, 25 Jun 2002 23:03:10 GMT, skrev Lovemore
<john@hotmail.com>:

>Hvad er Claranews hjemmeside? Synes kun at kunne finde en tysk side,
>men det er ikke lige et sprog jeg mestrer for godt :(

Der er lukket for andre end Claranets egne kunder, så vidt jeg
kan finde ud af.

Fra <http://www.uk.clara.net/details/consumer_faq.phtml#news>:

4.2 Can I connect to Claranet's news server when not dialled in?

No. This is to stop our server being overloaded by non-Claranet
users.

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-07-02 13:06

On Wed, 26 Jun 2002 01:38:52 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>4.2 Can I connect to Claranet's news server when not dialled in?
>
>No. This is to stop our server being overloaded by non-Claranet

Jo man kan godt - man skal bare betale for det.
Det koster 29.99 £ for et helt år men så får man lov til at downloade
10 GB pr måned :) - Du kan også få frit download men så koster det
99.99 £ pr år. (ja de har lige sat priserne op)

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-07-02 15:13

Tue, 02 Jul 2002 14:06:03 +0200, skrev Lars Christensen
<spamtrap@zunzhine.dk>:

>Jo man kan godt - man skal bare betale for det.

Så kom med et link til en side, hvor man kan tilmelde sig eller
få oplysning om det..

Den er tilsyneladende fjernet.

Den side, som google linker til, og som man før kunne tilmelde
sig findes ikke mere.
<http://www.clara.net/homeaccess/options/claranews.phtml>
bliver viderestillet til <http://www.uk.clara.net/group.html> og
her kan jeg ikke finde nogen side, der oplyser om det.

Jeg har tidl. nemt kunnet finde siden og har læst den, om end jeg
aldrig har tilmeldt/købt adgang til deres newsserver.
og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-07-02 18:30

On Tue, 02 Jul 2002 16:12:54 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har tidl. nemt kunnet finde siden og har læst den, om end jeg
>aldrig har tilmeldt/købt adgang til deres newsserver.

Jamen så må du jo og alle andre få et link til tilmelding - de har
lavet ret meget om på deres side.

http://www.uk.clara.net/homeaccess/options/claranews.phtml

Lars