ZoneAlarm eller TDC Firewall?
Fra : VIP

Dato : 09-03-02 12:28

Jeg har fået lovning på Bredbånd ADSL
fra TDC/Teledanmark/hvad det nu hedder
her fra 2. april.

Hvad er bedst? Den Firewall,
som TDC tibyder for en 10' er om måneden
eller ZoneAlarm, som jo er gratis til privat brug?

ADSL'en skal bare bruges til alm. surf og download og måske
online-spil.

Vh VIP

Fra : Henning Lund

Dato : 09-03-02 12:48

VIPskrev:

>Hvad er bedst? Den Firewall,
>som TDC tibyder for en 10' er om måneden
>eller ZoneAlarm, som jo er gratis til privat brug?

Sygate.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-03-02 13:04

Henning Lund wrote:

> Sygate.

Hvad med ingen, men en sikker opsætning af maskinen?

Fra : VIP

Dato : 09-03-02 13:45

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C89FA4B.5090303@example.net...

| Hvad med ingen, men en sikker opsætning af maskinen?

Hvilket vil sige?
Jeg går ud fra du tænker på feks JavaScript beskyttelse,
sikkerhedsniveau m.m. i IE's opsætning?

Vh VIP

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-03-02 13:55

VIP wrote:

<snip>

> Hvilket vil sige?
> Jeg går ud fra du tænker på feks JavaScript beskyttelse,
> sikkerhedsniveau m.m. i IE's opsætning?
<snip>

Hvilket dog ikke sætter en prop i port 139...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-03-02 15:51

VIP wrote:

> Hvilket vil sige?
> Jeg går ud fra du tænker på feks JavaScript beskyttelse,
> sikkerhedsniveau m.m. i IE's opsætning?

Min browser er sat til at promte omkring java, activex, javascript.
Endvidere tænker jeg på hardning af operativ systemet, dvs. installation
af nyeste fejlrettelse, fjernelse af unødvendigt software og mest
vigtigt brug af hovedet.

Fra : Finn Jensen

Dato : 09-03-02 16:06

"VIP" <vip@eurosport.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket vil sige?
> Jeg går ud fra du tænker på feks JavaScript beskyttelse,
> sikkerhedsniveau m.m. i IE's opsætning?

Du skal huske på at ved ZoneAlarm får du kun firewallen mens TDC
Sikkerhedspakken får du både firewall, antivirus samt kryptering og en slags
NetNanny (Normans egen udgave)

ZoneAlarm kan være lidt kryptisk med alle dens meddelelser især de første
gange mens sikkerhedspakker men nemmere at sluge da den er på dansk.

Endvidere har du support på sikkerhedspakken og både TDC og Norman snakker
dansk (endnu da ).

Men kører du File og Printer Sharing og NetBios og en upachet IIS server så
vil ikke selv firewall yde dig beskyttelse.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : VIP

Dato : 10-03-02 02:07

"Finn Jensen" <vitaeschola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
|
| Men kører du File og Printer Sharing og NetBios og en upachet IIS server

| vil ikke selv firewall yde dig beskyttelse.

OK - Det var den slags oplysninger, jeg eftersøgte.

Takker -- VIP

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-03-02 14:13

On Sat, 09 Mar 2002 13:04:27 +0100, "Christian E. Lysel"
<chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote:

>Hvad med ingen, men en sikker opsætning af maskinen?

Fortæl os hvordan du undgår hackere. Så kan vi måske ligefrem bruge
dit indlæg til noget.

--
Lars Stokholm

Fra : Alex Holst

Dato : 09-03-02 15:29

   http://a.area51.dk/sikkerhed/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-03-02 15:49

Lars Stokholm wrote:

> Fortæl os hvordan du undgår hackere. Så kan vi måske ligefrem bruge
> dit indlæg til noget.

Dette har været oppe at vende flere gange, hvis du seriøst mener det vil
jeg da gerne finde tråden på google

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-03-02 20:50

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> writes:

> Fortæl os hvordan du undgår hackere. Så kan vi måske ligefrem bruge
> dit indlæg til noget.

Hvis maskinen er sat sikkert op, hvad kan en hacker så gøre?

(Ud iover at det er en windowsmaskine, så det han gør er at vente
på det næste hul bliver opdaget, firewall eller ingen firewall)
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Nicki TheDream Broec~

Dato : 09-03-02 14:19

On Sat, 9 Mar 2002 12:27:43 +0100, "VIP" <vip@eurosport.com> wrote:

>Hvad er bedst? Den Firewall,
>som TDC tibyder for en 10' er om måneden
>eller ZoneAlarm, som jo er gratis til privat brug?

ZoneAlarm, uden tvil. Altsaa hvis ikke du skal Koere en eller anden
form for File Sharing paa din maskine.

Dog hvis du skal have En FileSharing igang paa maksinen syntes jeg at
du skulle skaffe dig en Mere Advanceret Firewall. saa som ZoneAlarm
Pro ( Den koere jeg selv med ) eller Norton Personal Firewall.

- Nicki TheDream Broechner

[@ Don't kill me I am just the Messenger @]

Fra : Carl Lorberg

Dato : 11-03-02 17:09