Mærkelig Asus Probe??
Fra : Morten Christensen

Dato : 09-03-02 11:42

Hej! Jeg har det problem at siden igår er min Asus Probe begyndt at sige at
min power fan er "Below threshold". Men når jeg holder hånden på bagsiden af
min PSU kn jeg tydeligt mærke at den kører.

Dette er begyndt helt af sig selv, der er ikke blevet pillet ved noget på
maskinen, derfor undrer jeg min lidt over det...

Hvad kan dette skyldes og hvordan kan jeg få det til at virke igen??

Mit system er:

T-Bird 1400/266
256 DDR-PC2100 ram
Asus A7M266 mb
2x IBM 60gb 60GXP diske i RAID-0 på en Promise controller
Asus v8200 Geforce3 Deluxe 64DDR
Soundblaster Live! 5.1 Player

På forhånd tak!

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-03-02 12:17

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev
> [...]

> maskinen, derfor undrer jeg min lidt over det...
>
> Hvad kan dette skyldes og hvordan kan jeg få det til at virke igen??

Under "Settings" i ASUS Probe kan du fortælle hvor mange omdrejninger,
der skal til før der kommer en advarsel. Du ha rmåske ved en fejl sat
denne værdi ned, sådan at du får advarslen.

Alternativt kan din blæser gennem tiden være blevet fyldt med støv,
hvilket kan have nedsat dens ydeevne. Rens den med en støvsuger.

mvh
Peter

Fra : Morten Christensen

Dato : 09-03-02 14:44

Hej! Jeg tror det sidste må være tilfældet, da jeg ikke har ændret noget i
indstillingerne, det har bare kørt i 4 måneder.... Så jeg vil finde
støvsugeren frem og se om det hjælper...

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Aksel

Dato : 10-03-02 23:16

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskinen, derfor undrer jeg min lidt over det...
>
> Hvad kan dette skyldes og hvordan kan jeg få det til at virke igen??

Asus Probe er efter mine erfaringer et meget ustabilt og overfølsomt
program, jeg har set omdrejningstal mellem 0 og 15000 og CPU temperaturer
oppe på 115 grader C, det er højt selv for en TBird.
Afinstaller AsusProbe og prøv MBM i stedet for, den er shareware og er meget
stabil

Hilsen Aksel

Fra : Martin K

Dato : 11-03-02 20:24

> Afinstaller AsusProbe og prøv MBM i stedet for, den er shareware og er
meget
> stabil
Og hvor kan man så finde den...?

--