IP address og submask i UNIX
Fra : Peter A. Svendsen

Dato : 27-01-01 22:58

På mit arbejde har vi to separate lan med hver sin server. Disse lan er
forbundet med en router på hver lan. På den ene lan har vi en UNIX server
som vi kan logge på. Problemet er at dem på den anden lan ikke kan få svar
fra UNIX serveren fordi serveren ikke kan komme igennem routeren. Jeg har
sat default gateway IP address på UNIX serveren og der ingen problem med at
komme til routeren, men der er problemer med at komme ud til den anden side
af routeren.
Jeg har fået at vide at udover at definere en default gateway skal definere
en submask - hvor og hvordan gør man det i UNIX?

Peter

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 27-01-01 23:53

On Sat, 27 Jan 2001 22:57:50 +0100, Peter A. Svendsen wrote:
>Jeg har fået at vide at udover at definere en default gateway skal definere
>en submask - hvor og hvordan gør man det i UNIX?

Det er forskelligt fra UNIX til UNIX. Hvilken er der tale om? (skriv
evt. 'uname -a' i en shell)

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Peter A. Svendsen

Dato : 28-01-01 09:17

Det var jo et godt spørgsmål som jeg selvfølgelig måtte forvente. Jeg skal
undersøge det mandag når jeg er tilbage på arbejde, men jeg er blevet
informeret om at på trods af at det er UNISYS som har leveret serveren og
installeret systemet så er det en standard UNIX (SVR 4.0) installation.

Peter