Flere problemer med K7S5a og xp1700
Fra : Wenzel

Dato : 09-03-02 08:48

Når jeg sætter bios til 133/133 så viser systemet rigtigt, men efter lidt
tid så fryser systemet?? hvis jeg sætter bios til 100/100 køre det hele
perfekt ?? Skal bios opdateres, (der står på deres hjemmeside at det skal
man til xp1800)

Jeg har dl. en opdatering af bios, men det er bare en fil der hedder ROM,
hvordan opdaterer man bios med den ??

Wenzel

Fra : Wenzel

Dato : 09-03-02 09:02

Lige en tanke jeg fik..

Kan det være at jeg ikke har stor nok strømforsyning ?
Det er vist nok en 250 W der sidder i maskinen !

Wenzel

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-03-02 09:13

> Lige en tanke jeg fik..
>
> Kan det være at jeg ikke har stor nok strømforsyning ?
> Det er vist nok en 250 W der sidder i maskinen !

....så få den da skiftet til en 300 watt !

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Claus MC

Dato : 09-03-02 17:02

> Lige en tanke jeg fik..
>
> Kan det være at jeg ikke har stor nok strømforsyning ?
> Det er vist nok en 250 W der sidder i maskinen !

Den køber jeg ikke i første omgang! Prøv en bois-opdatering først !

/Claus

Fra : Wenzel

Dato : 09-03-02 09:04

Iøvrigt er det sd 133 ram (256 mb)

Fra : Bear

Dato : 09-03-02 13:22

Kender en der har samme problem med sin XP1700. Han har købt ny
strømforsyning (300 W) og det hjalp ikke. Jeg tror at det er SD-RAM'ene som
får skidtet til at fryse.

Prøv først at opgradere BIOS'en og se om det hjælper og skriv lige tilbage.

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Bear

Dato : 09-03-02 13:37

> Jeg har dl. en opdatering af bios, men det er bare en fil der hedder ROM,
> hvordan opdaterer man bios med den ??

Husk at downloade den rigtige der er både BIOS til bundkortet med LAN og
uden LAN.

Lav en MS-DOS startdiskette og læg følgende filer på den:
ftp://210.17.18.13/bios/aminf331.exe
og
ftp://210.17.18.13/bios/s5a020206.exe for uden LAN
eller
ftp://210.17.18.13/bios/s5a020206lan.exe for med LAN

Start så op med MS-DOS disketten.
Så snart der står "Starting Windows" trykker du F8 og der kommer en menu
frem.
Vælg "MS-DOS med fejlsikret tilstand"
Når den har bootet op skriver du: "aminf331.exe ROM-FILNAVN"