Ingen billeder men røde krydser
Fra : Benny Andersen

Dato : 09-03-02 01:27

Jeg er ved at være lumsk træt af IE 6.0.

Det er sjældent at den viser alle billederne på en side. I stedet kommer
bare den lille ramme med det røde kryds.
Hvis man højreklikker og markerer "vis billede" kommer det straks, så det er
hentet, men gemmer sig.

Jeg ved godt at emnet har været berørt her i gruppen tidligere, men jeg har
endnu ikke set en løsning på problemet
der virker.

Jeg HAR prøvet at af- og geninstallere min firewall og jeg HAR markeret
under indstillinger at IE skal vise billeder
(den viser jo også det den tilfældigvis har lyst til). Jeg har også slettet
alle midlertidige internetfiler.

Har nogen en rigtig god fidus?!

mvh benny a

Fra : Madsen

Dato : 09-03-02 02:22

Benny Andersen skrev:

> [...]
> (den viser jo også det den tilfældigvis har lyst til). Jeg har
> også slettet alle midlertidige internetfiler.

Det kan være fordi du har installeret et eller andet grafikprogram
som har associeret sig med *.jpg, *.gif, *.art, *.bmp og evt. *.png-
formaterne. Det er bedst at disse filtyper står til at blive åbnet
med Internet Explorer.

Madsen.

Fra : Benny Andersen

Dato : 09-03-02 03:26

Hej Madsen -

Njae....det var nu ikke det, men problemet er tilsyneladende løst.

Se min efterfølgende mail.

Ellers tak for hjælpen!

mvh benny a

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-03-02 12:51

9 Mar 2002 01:22:19 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>som har associeret sig med *.jpg, *.gif, *.art, *.bmp og evt. *.png-
>formaterne. Det er bedst at disse filtyper står til at blive åbnet

Det kan da ikke passe! Det er jo dødsygt at have sine grafikfiler
associeret med msie. Jeg har altid haft dem knyttet til en god hutig
viewer som IrfanView eller ACDSee. og jeg har (næsten) aldrig
problemer med, at msie ikke skulle vise pix.

hilsen pelo

Fra : Madsen

Dato : 09-03-02 19:02

Peter Loumann skrev:

> [...]
> viewer som IrfanView eller ACDSee. og jeg har (næsten) aldrig
> problemer med, at msie ikke skulle vise pix.

Jeg har heller ikke associeret alle mine billedfiler med IE, men *.JPG,
*.GIF og *.BMP har jeg, da jeg tidligere har oplevet problemer med røde
kryds i IE på Win9x, hvis disse filtyper ikke var associeret med IE.

MS har faktisk en artikel om det.
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q283807

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-03-02 19:22

9 Mar 2002 18:02:25 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>MS har faktisk en artikel om det.
>http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q283807

Ja, sandelig! Utroligt!

pl

Fra : Benny Andersen

Dato : 09-03-02 21:33

Hejsa!

> Jeg har heller ikke associeret alle mine billedfiler med IE, men *.JPG,
> *.GIF og *.BMP har jeg, da jeg tidligere har oplevet problemer med røde
> kryds i IE på Win9x, hvis disse filtyper ikke var associeret med IE.

Nej jeg mente nu heller ikke at det kunne være rigtigt, men man blir sgu
nødt til at tage imod alle råd, når tingene går i fisk.
Nu har jeg altså kørt med IE i mange år uden problemer, indtil vers. 6.0
og det kan da ikke være rigtigt at browseren skal sætte sig på alt.
Hvis DET virkelig er rigtigt syntes jeg det er meget forkert

mvh benny a

Fra : Madsen

Dato : 09-03-02 21:48

Benny Andersen skrev:

> Hvis DET virkelig er rigtigt syntes jeg det er meget forkert

Ja, det er muligt, men jeg må så samtidig indrømme at jeg ikke kan se
det store problem i at IE sidder på mine *.jpg, *.bmp og *.gif-filer,
men sådan er vi jo så forskellige. :)

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-03-02 22:44

9 Mar 2002 20:47:51 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> jeg må så samtidig indrømme at jeg ikke kan se
>det store problem i at IE sidder på mine *.jpg, *.bmp og *.gif-filer

Næh, ikke andet, end at du ikke kan åbne dem i en ordentlig viewer med
simpelt klik.

hilsen pl

Fra : Madsen

Dato : 09-03-02 22:58

Peter Loumann skrev:

> Næh, ikke andet, end at du ikke kan åbne dem i en ordentlig viewer
> med simpelt klik.

Hvis jeg skal browse igennem nogle billeder så foretrækker jeg
selvfølgelig også at se dem i et program der er god til dette og det
kunne f.eks. være ACDSee.
Man kunne jo åbne programmet først og klikke mig frem til den mappe
hvor billedfilerne ligger i. Så er det jo fløjtende ligegyldigt
hvilket program billederne er associeret med. Programmet skal nok
vise dem alligevel, hvis pågældende program kan håndtere filtypen.
Hvis jeg virkelig vil åbne en fil med et bestemt program så kan jeg
enten højreklikke på filen og vælge 'Åben med', eller også tage ved
filen og droppe den ovenpå ikonet til det program jeg gerne vil åbne
den med, men jeg kan godt se hvor du vil hen. Det kommer i høj grad
an på vaner og indviduelle behov.

Madsen.

Fra : Helge V. Larsen

Dato : 11-03-02 11:10

Hvis du ikke allerede har fået løst dit problem, kan du prøve dette :

I have found the solution :
By searching on <http://groups.google.com/advanced_group_search?hl=en>
for "HELP!!No picture in IE 5.5" in newsgroup
"microsoft.public.internetexplorer"
-- and then view the thread, you will find the following registry entry that
helped me :

[HKEY_CLASSES_ROOT\.gif]
"Content Type"="image/gif"
[HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg]