For varm p3 in a box
Fra : Bo Buskov Mortensen

Dato : 09-03-02 01:06

Hej NG

Jeg er den lykkelige ejer af et abit vp6 dual board med 2 p3 1000Mhz cpu'er
(in a box)

( Temp. i kabinet 22 grader )
( har rigeligt silver kølepasta på )
Mit problem er at den ene (eks. cpu1) bliver omkring 44 grader når den
bliver belastet.
Dette resultere i at min spand bliver lidt ustabil...

Kan det passe at at de kølere der følgede med ikke er nok ????????

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-03-02 02:15

"Bo Buskov Mortensen" <edb@bbmcrack.dk> skrev i

> ( Temp. i kabinet 22 grader )
> ( har rigeligt silver kølepasta på )

Dér har vi sikkert problemet. Kølepasta har til formål at udfylde
eventuelle lufthuller mellem køleprofilet og chippen. Derfor skal der
nærmest kun smøres en ultratynd (næsten gennemsigtig) hinde på begge
overflader, således at ujævnheder i køleprofil og chip jævnes ud.
Derved opnås optimal varmeoverførsel fra chip til køleprofil. For meget
kølepasta forhindrer chippen i at komme af med varmen.

mvh
Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-03-02 08:33

"Bo Buskov Mortensen" <edb@bbmcrack.dk> wrote in message

[snip]
> Mit problem er at den ene (eks. cpu1) bliver omkring 44 grader når den
> bliver belastet.

Uhada... 44 grader
Slap af.... det er ingen ting. Den CPU er da godt kølet. Hvis den var
omkring de 60 eller derover, så kunne der være grund til at begynde og gøre
noget ved det. Du er jo ikke ved at overclocke vel?

> Dette resultere i at min spand bliver lidt ustabil...

Det har jeg svært ved at tro på. Det må være noget andet end de 44 grader på
CPU'en.

- Lars

Fra : Thomas

Dato : 09-03-02 12:11

"Bo Buskov Mortensen" <edb@bbmcrack.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette resultere i at min spand bliver lidt ustabil...
> Kan det passe at at de kølere der følgede med ikke er nok ????????

Hvis din CPU ikke er varmere end 44 grader og maskinen bliver ustabil, så er
det noget andet der er galt. Jeg kører med en PIII 700 hvor jeg har slukket
for blæseren for at sænke støjen fra PC'en. Den har kørt med en temperatur
på over 90 grader i 24 timer som test uden problemer. Ved normalt brug
ligger temp. på 50-60 grader, og op til 70-80 ved noget belastning. Ved fuld
skrue kom den op på lildt over 90 grader. Men har aldrig været ustabil af
den grund.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 11-03-02 10:25

Thomas wrote:

> [...]
> skrue kom den op på lidt over 90 grader. Men har aldrig været ustabil af

Jeg ville ellers forvente ustabilitet ved ca. 90°, men kører det så
kører det..
Livstiden for din P3 er dog nok ret begrænset, når du kører den på den måde.

Fra : Thomas

Dato : 11-03-02 19:26

"Jens Carsten Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Jeg ville ellers forvente ustabilitet ved ca. 90°, men kører det så
> kører det..
> Livstiden for din P3 er dog nok ret begrænset, når du kører den på den
måde.

Om den så kun skulle leve i 2 år frem i stedet for 5 år, så gør det mig ikke
noget.