Hvilke firewalls er markedsledende ?
Fra : Benny Sørensen

Dato : 08-03-02 20:04

Jeg har en ide om at FW1, PIX, Symantec og SonicWall
er markedsledende indenfor firewalls?

Er der andre som burde nævnes som ofte sæges og bruges som firewalls ?

Er der nogen som har et gæt eller bud på fordelingen af antallet af frewalls
i Danmark? Hvilken er mest solgt eller anvendt ?

Er der forskel på markedsandelene i DK og resten Verden ???

Hilsen
Benny Sørensen

Fra : Bille1948

Dato : 08-03-02 23:40

"Benny Sørensen" skrev d. 08-03-02 20:04 dette indlæg :
> [...]
frewalls
> i Danmark? Hvilken er mest solgt eller anvendt ?

Hvad med Zonealarm?

Mvh, Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-03-02 23:50

On Fri, 8 Mar 2002 20:04:18 +0100, "Benny Sørensen"
<bs@nospam.dk> wrote:

> Jeg har en ide om at FW1, PIX, Symantec og SonicWall er
> markedsledende indenfor firewalls?

Med 'markedsledende' mener du 'markedsandel', ikke 'teknologisk'?

Jeg møder ubetinget flest Firewall-1 (typisk på Nokia-boxe) og
PIX'er, og ca. lige meget af hver... Hmm, måske med en let over-
vægt af Firewall-1, nu jeg tænker over det.

De andre spillere ligger langt, langt efter. Men det er hos store
enterprises, og fordelingen kan sagtens være anderledes i andre
segmenter.

Fx. er et firma som NetScreen vist ret godt repræsenteret hos
SP'er, fordi de laver nogle dejligt store (og hurtige!) boxe, der
gør ting som ingen andre rigtig kan.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 09-03-02 01:31

"Benny Sørensen" <bs@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en ide om at FW1, PIX, Symantec og SonicWall
> er markedsledende indenfor firewalls?
>
> Er der andre som burde nævnes som ofte sæges og bruges som firewalls ?

WatchGuard og Raptor (Symantec)-
ZyXEL kommer vel efterhånden også med på vognen i segmentet "SOHO"

> Er der nogen som har et gæt eller bud på fordelingen af antallet af
frewalls
> i Danmark? Hvilken er mest solgt eller anvendt ?

Aner det ikke....

> Er der forskel på markedsandelene i DK og resten Verden ???

De ligner nok hinanden temmeligt meget vil jeg tro.....

Jens

Fra : Arne Keller

Dato : 09-03-02 07:55

wrote:

>Jeg har en ide om at FW1, PIX, Symantec og SonicWall
>er markedsledende indenfor firewalls?
>
>Er der andre som burde nævnes som ofte sæges og bruges som firewalls ?

Dem jeg har set mest er helt klart Nokias Boxe med FW1 og PIX.
Derudover er der efterhånden installeret en del Lucent Brick.
http://www.lucent.com/products/subcategory/0,,CTID+2012-STID+10080-LOCL+1,00.html

>Er der nogen som har et gæt eller bud på fordelingen af antallet af frewalls
>i Danmark? Hvilken er mest solgt eller anvendt ?

Der findes sikkert analyser af markedsandele, enten kan de købes,
alternativt kan man bede evt. leverandører oplyse dem. Hvis man
spørger fler kan man få et indtryk.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-03-02 12:15

Benny Sørensen wrote:

> Jeg har en ide om at FW1, PIX, Symantec og SonicWall
> er markedsledende indenfor firewalls?

SonicWall er kun på nye installationer, hvorimod FW1, PIX, SEF
(symantec), har eksisteret i over 7 år.

> Er der andre som burde nævnes som ofte sæges og bruges som firewalls ?

Cisco router.

> Er der nogen som har et gæt eller bud på fordelingen af antallet af frewalls
> i Danmark? Hvilken er mest solgt eller anvendt ?

Forskelligt fra segment til segment.

> Er der forskel på markedsandelene i DK og resten Verden ???

I de arabiske lande er salget af Firewall-1 meget dårligt :)

Fra : Jens

Dato : 09-03-02 13:58

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C89EEA7.3020605@example.net...

> I de arabiske lande er salget af Firewall-1 meget dårligt :)

På hvilken baggrund bygger du det udsagn ?
Faktisk kendskab i form af ? Markedsanalyser ? find selv på andre !

Jens

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-03-02 15:58

Jens wrote:

> På hvilken baggrund bygger du det udsagn ?
> Faktisk kendskab i form af ? Markedsanalyser ? find selv på andre !

Hvordan har arabere det med Israel?

Jeg havde engang en bank i Saudiarabien, de var ikke meget for FW-1,

men derimod meget glade for de Amerikanske produkter som Cisco PIX

og Raptor Firewall :)

Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 11-03-02 01:23

Men hvilken FW er mest solgt, næstmestsolgt, tredjemestsolgt og
fjerdemestsolgt?

Hvorfor nævner du en Cisco router som en Firewall?
(Bare nysgerrig)!

--
Hilsen
Anders Tjerke Hansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-03-02 17:19

On Mon, 11 Mar 2002 01:23:22 +0100, "_ Anders Tjerke Hansen"
<ath@sendingenspam.dk> wrote:

> Men hvilken FW er mest solgt, næstmestsolgt, tredjemestsolgt og
> fjerdemestsolgt?

Det afhænger ganske givet af, hvilket segment man ser på (små
firmaer, mellemstore firmaer, private, service providers etc),
hvad man måler på (antal solgte enheder, pris, antal porte etc)
og hvem man spørger.

> Hvorfor nævner du en Cisco router som en Firewall?

Fordi en Cisco-router kan være firewall, selvfølgelig.

-A

Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 13-03-02 05:47

Har man en Cisco-router ... f.eks. 2514 ... er der så nogen ide i at sætte
en særskilt PIX op ?

--
Hilsen
Anders Tjerke Hansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-03-02 07:43

On Wed, 13 Mar 2002 05:47:12 +0100, "_ Anders Tjerke Hansen"
<ath@sendingenspam.dk> wrote:

> Har man en Cisco-router ... f.eks. 2514 ... er der så nogen ide
> i at sætte en særskilt PIX op ?

Ja, ofte.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/