ugenummer
Fra : Christian Hansen

Dato : 08-03-02 23:21

hejsa

Nu sidder jeg lige og kigger i min PHP manual. Så vidt jeg kan se, kan
man ikke i PHP umiddelbart få ugenummeret ud fra et givet timestamp. Man
kan få ugenummeret, hvor første uge på året er ugen med den første
søndag eller mandag. Men i Danmark ( og det meste af europa) er årets 1.
uge den uge, som indeholder den 1. torsdag.

Hvis jeg har ret i ovenstående, at man ikke via en simpel phpfunktion
kan få ugenummeret oplyst, vil jeg gå i gang med at overføre en
algoritme jeg engang lavede og implementerede i JAVA til php. Ellers
gider jeg ikke

MVH Christian

Fra : Christian Hansen

Dato : 09-03-02 00:37

Anyway. Nu har jeg konverteret min JAVA-kode, så har du brug for et
dansk ugenummer, så smid dig timestamp ind i nedenstående funktion, så
returnere den et ugenummer til dig. Funktionskoden er GPL.

funktionen kan hentes her:

http://www.opencms.dk/ugenummer.txt

MVH Christian

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-03-02 00:47

On Fri, 08 Mar 2002 23:21:14 +0100, Christian Hansen
<webmaster@telescopium.dk> wrote:

> [...]
>søndag eller mandag. Men i Danmark ( og det meste af europa) er årets 1.
>uge den uge, som indeholder den 1. torsdag.

Så kigger du ikke godt nok efter:

strftime("%V", $dato)

http://dk.php.net/man/en/function.strftime.php

*

%V - The ISO 8601:1988 week number of the current year as a decimal
number, range 01 to 53, where week 1 is the first week that has at least
4 days in the current year, and with Monday as the first day of the
week. (Use %G or %g for the year component that corresponds to the week
number for the specified timestamp.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 09-03-02 08:19

Mads Lie Jensen wrote:

> Så kigger du ikke godt nok efter:

Det fandt jeg også selv ud af. Det står bare ikke i min bog "PHP- core
programming" second edition. Jeg synes da også det var lidt underligt,
men hvad.

Måske det ikke fandtes, da de skrev den, eller måske de bare "glemte" det?

MVH Christian