Database problem
Fra : Bruno Christensen

Dato : 08-03-02 21:51

Hej alle

Jeg er næsten helt ny med at sprive ASP til hjemme sider
men har lavet en del i delphi 5 som ikke har haft noget med
hjemmesider at gøre

mit problem er at jeg gerne vil være sikke på at der står nej i 2
af felterne i min data base

koden jeg har forsøgt med er som følgende

<%
SET CONN = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&
Server.MapPath("databaser/total.mdb")
Conn.Open DSN
do
strSQL = "Select * from total Order by id"
set rs = Conn.execute(strSQL)
nr = rs("id")
response.write"<h2> UNIK ID " & nr & "<BR></H2>"
strSQL = "UPDATE total set"
strSQL = strSQL & "spil1 ='nej',"
strSQL = strSQL & "spil1-brugt ='nej'"
strSQL = strSQL & "Where ID="& nr ' ( jeg tror det
er her)
Conn.execute(strSQL) '(fejl
melder i denne linje)
rs.MoveNext
loop While not rs.eof

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

fejlen jeg får er

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE
statement.

håber at der er nogen der kan hjælpe mig

På forhånd tak

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Torben Brandt

Dato : 08-03-02 22:01

Bruno Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

<snip>
&gt; strSQL = "UPDATE total set"
&gt; strSQL = strSQL & "spil1 ='nej',"
&gt; strSQL = strSQL & "spil1-brugt ='nej'"
&gt; strSQL = strSQL & "Where ID="& nr ' ( jeg tror
det
&gt; er her)
&gt; Conn.execute(strSQL) '(fejl
&gt; melder i denne linje)
&gt; rs.MoveNext
&gt; loop While not rs.eof
<snip>

> fejlen jeg får er
>
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e14'
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE
> statement.

Du mangler nogle mellemrum i strSQL.
Hvis du inden Conn.execute udskriver strSQL med Response.Write
strSQL, så kan du se fejlen

mvh Torben

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-03-02 09:20

TAK Torben

det var ikke hele løsningen, men response.write strSQL gav løsningen

M.V.H Bruno