IBM disk
Fra : Kasper Kirkegaard

Dato : 08-03-02 21:55

Er der en måde hvorpå jeg kan rede nogele af mine data på min IBM GPX60 60GB
HD som lige er stået af...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-03-02 22:25

Kør IBM Drive Fitness Test og se om det kan gøre noget.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 09-03-02 05:17

Endnu en... Fuck IBM burde bøde for det lort de har lavet.

/taberen

Fra : Kasper Kirkegaard

Dato : 09-03-02 11:07

Ja, men det får jeg jo ikke mine data tilbage ved...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-03-02 12:43

Du skriver ikke noget som helst om hvad der er sket med disken, så derfor
kan man ikke svare på spørgsmålet...
Men i nogle tilfælde kan DFT hjælpe og "reparere" disken, og så gælder det
om at få lavet den back up som du skulle have lavet for længst.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 09-03-02 12:15

Tja - jeg har lige læst at deres diske faktisk slet ikke er beregnede til at
køre mere end 8 timer hver dag. Ikke så godt for folk, som har fået en
lækker flat rate Internetforbindelse, som udnyttes døgnet rundt.

Fra : Henning

Dato : 09-03-02 15:30

On Sat, 9 Mar 2002 12:14:41 +0100, "Søren 'Mufoxe' Lund Jensen"
<mufoxe@hotmail.com> wrote:

>Tja - jeg har lige læst at deres diske faktisk slet ikke er beregnede til at
>køre mere end 8 timer hver dag.
Pjat - dokumentation, tak

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-03-02 15:44

Henning wrote:

> Pjat - dokumentation, tak
<snip>

http://makeashorterlink.com/?D2A91228

Bemærk hvor længe det anbefales at køre disken månedligt
(Recommended power-on hours (monthly)).

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Henning

Dato : 09-03-02 16:31

On Sat, 09 Mar 2002 15:43:35 +0100, Thomas Alexander Frederiksen
<thomasaf@mail.tele.dk> wrote:

><snip>
>
>http://makeashorterlink.com/?D2A91228
>
>Bemærk hvor længe det anbefales at køre disken månedligt
>(Recommended power-on hours (monthly)).
Utroligt - 333timer om måneden! Jeg beklager, jeg tvivlede på dine
ord!
Knap 11 timer om dagen - det er ikke meget, hvis man påtænker at have
en "hjemmeserver" stående!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Esben

Dato : 09-03-02 16:51

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Utroligt - 333timer om måneden! Jeg beklager, jeg tvivlede på dine
> ord!
> Knap 11 timer om dagen - det er ikke meget, hvis man påtænker at have
> en "hjemmeserver" stående!

Uhyggeligt egentlig - mon alle fabrikanter af IDE diske anbefaler de er
slukkede halvdelen af deres levetid?

--
Esben

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-03-02 19:46

Esben wrote:

<snip>

> Uhyggeligt egentlig - mon alle fabrikanter af IDE diske
> anbefaler de er slukkede halvdelen af deres levetid?
<snip>

Nej, det er mig bekendt kun IBM, og jeg gætter på det har noget
med 75GXP-retssagerne at gøre.

Fra : Henning

Dato : 09-03-02 20:21

On Sat, 09 Mar 2002 19:46:26 +0100, Thomas Alexander Frederiksen
<thomasaf@mail.tele.dk> wrote:

>Esben wrote:
>
><snip>

><snip>
>
>Nej, det er mig bekendt kun IBM, og jeg gætter på det har noget
>med 75GXP-retssagerne at gøre.

Kan man fraskrive sig ansvar ved at lave sådan en specifikation? Jeg
tvivler - på den anden side slides den jo, og slid dækkes ikke af
reklamationsretten.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-03-02 23:15

On Sat, 09 Mar 2002 19:46:26 +0100,
Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote:
>MVH/Thomas A. Frederiksen
>Registered Linux user #168164, http://counter.li.org

Er det noget at prale med ? Det er da alt for højt et nummer
Registered Linux user #18691, http://counter.li.org :)

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Rapper

Dato : 09-03-02 23:52

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> køre mere end 8 timer hver dag. Ikke så godt for folk, som har fået en
> lækker flat rate Internetforbindelse, som udnyttes døgnet rundt.

Min 45 GB 75 GXP disk kørte da i døgndrift i et års tid før den begyndte at
sige KHRR KHRR

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 09-03-02 12:04

jeg har lige været ude for det samme med en IBD`M-disk af mærket 307030, kan
jeg også køre
IBM Drive Fitness Test på den?
Hvor finder jeg programmet

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-03-02 12:44

Du finder programmet på IBM's hjemmeside
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen