tjek om mappe findes?
Fra : Magnus

Dato : 08-03-02 21:28

Hvordan kan jeg tjekke om mappen "test" den findes i mappen "billeder"

billeder/test/
billeder/

IF test findes then
Mappe findes!
else
Mappe findes ikke!
end if

/Magnus

Fra : Torben Brandt

Dato : 08-03-02 22:38

Magnus wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvordan kan jeg tjekke om mappen "test" den findes i mappen "billeder"
>
> billeder/test/
> billeder/
>

> IF test findes then
> Mappe findes!
> else
> Mappe findes ikke!
> end if

Du skal bruge metoden FolderExists i FileSystemObject'et:

Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If fso.FolderExists(Server.MapPath("/billeder") & "\test") then
Response.Write "Mappe findes!"
Else
Response.Write "Mappe findes ikke!"
End If

I linie 2 af koden bruger jeg kun Server.MapPath på den del af stien, som
jeg ved findes. Da jeg nogle gange er ude for at Server.MapPath ikke
virker hvis stien ikke findes.
Da jeg så manuelt sætter "\test" på, så virker det nok ikke på
Unix/Linux, så skal man måske skrive "/test" ?

Hvis der ellers er nogle der har erfaringer med hvordan man bruger
Servar.MapPath på en "pænere" måde til stier der måske findes, så vil jeg
gerne høre om det.

mvh Torben

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk: